Ga naar inhoud

Bosch WFH2460NL/01 schokdempers vervange


Aanbevolen berichten

Beste mensen, mijn Bosch WFH2460NL/01 wasmachine heeft het volgende probleem: Als hij na het leegpompen gaat centrifugeren, slaat de kuip bij het opgang komen soms flink tegen de zijwand van de machine. De machine houd dan stil, wisselt een paar keer van draairichting, waarschijnlijk om de lading beter te verdelen (onbalans?), en probeert weer op gang te komen. Meestal gaat het de derde keer wel goed. Soms gaat het ook al de eerste keer goed. Ik heb het vermoeden dat het een probleem met de schokdempers is. Ik heb de machine twee keer te zwaar beladen (met slaapzakken etc.) en denk dat dat de oorzaak is (hij is 12 jaar oud, maar weinig gebruikt). Hoe kan ik controleren of het inderdaad een probleem met de schokbrekers is ?
Link naar reactie
Laat hem eens centrifugeren zonder wasgoed. Komt hij dan gelijdelijk op toeren of gaat hij gelijk "vol gas" ? Verwijder ook het bovenblad even. Hangt de machine nog wel in zijn veren of is er 1 los geschoten/afgebroken? Wat ook nog kan is dat de machine al gaat centrifugeren terwijl er nog te veel water in staat. De nivo regelaar heeft dan het juiste water nivo niet gemeten. Blaas hiervoor het slangetje van de nivo regelaar eens goed door. Nivo regelaar zit rechts boven. Trek het slangetje er af, blaas slangetje goed door en zet hem weer terug.
Link naar reactie
Beste HarryO. Ik heb de machine zojuist laten centrifugeren zonder wasgoed: De machine komt heel gecontroleerd op toeren, niet plotseling. De kuip slaat nu niet tegen de zijkant van de machine. Bovenblad verwijderd: De kuip hangt aan de twee veren ...
Link naar reactie
Beste HarryO. Waar is het slangetje van de nivoregelaar te vinden ? Ik heb de bovenklep open en zie daar drie dingen: 1) Een dubbele slang van de watertoevoer naar wasmiddelbakje, 2) een afvoerbuisje van wasmiddelbakje naar afvoer, en 3) een dun zwart slangetje dat van een rood schakelblokje met grijze stroomdraden boven in de machine naar beneden langs de kuip gaat (aan de rechterkant van de machine). Ik de gedachte dat het nummer 3) is, heb ik dat slangetje net even losgemaakt en er meerdere malen hard in geblazen. Dat geeft wat weerstand, maar de lucht passeert wel zonder problemen ...
Link naar reactie
Beste HarryO, Ik heb 3 kilo lakens gewassen nadat ik het genoemde slangetje heb doorgeblazen. De kuip is niet tegen de zijkant geslagen (er was sprake van een flinke maar gelijkmatige belading). Nu de bovenkant openstaat valt me wel op dat de kuip behoorlijk staat te zwiepen. Ik heb die lakens daarna nog eens met spoelprogramma gespoeld en daarvan een 15 minuten filmpje met smartphone gemaakt (100MB groot) zie [url]http://bit.ly/1O5PpzI[/url] als je eens wilt kijken... 7:07 Begint voor de eerste keer te centrifugeren 7:52 Versnelling 1e keer centrifugeren 9:05 Einde 1e keer centrifugeren 9:50 Begin tweede keer centrifugeren 13:27 Einde 2e keer centrifugeren Is dit OK of toch een teken dat de schokdempers niet meer goed zijn ?
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...