Ga naar inhoud

Garantie laptop


Aanbevolen berichten

[quote:24c96354ef]Betekent dit dus dat die mensen toch 2 jaar mogen opeisen?[/quote:24c96354ef] Ja, niet alleen vanwege het nieuw burgelijk wetboek, maar tevens volgens de huidige EU regelgeving. Overigens heeft Dell al een rechtzaak aan z'n broek van de HCC vanwege de zgn. 'leveringsvoorwaarden' die in strijd zijn met de huidige wetgeving.
Link naar reactie
Gewoon aangetekend briefje sturen (voorbeeld: [url]http://www.trosradar.nl/redactie//letters/garantie_claimen.doc[/url]) Na 14 dagen geen, of geen bevredigend antwoord, herhalen. Na 14 dagen telefoontje plegen, noteren met wie je gesproken hebt, en ultimatum van een week stellen. Naar advocatenkantoor stappen (kost je centen, maar die claim je) en die zullen een laatste ultimatum sturen. Op de genoemde URL hebben ze het trouwens over "1 jaar pick-up & return service + telefonische ondersteuning" Dit is een additionele garantievorm en gaat boven de minimale garantienormen.
Link naar reactie
Bij Dixons nog niet. Heb een keer hoogoplopende ruzie gehad met een verkoper, over die onzinnige verlengde garantie die ze altijd willen aansmeren. Dat is onzin, want je mag als consument verwachten dat een produkt een bepaalde levensduur heeft en als een apparaat binnen bv. drie jaar de geest geeft, sta je in je recht ook al is de garantie verlopen. Dus ik wens je veel sterkte.
Link naar reactie
Dit is wat ze terug mailden: [quote:2ba933dae2]Waar u aan refereert is een richtlijn van de europesche Commissie, die door de Nederlandse Wetgeving niet over is genomen, daar het consumentenrecht in deze een betere bescherming biedt. Derhalve is de garantietermijn van 12 maanden voor de fabrikant, en is het termijn van de economische levensduur bepalend voor het consumentenrecht. [/quote:2ba933dae2] Ik snap er eerlijk niks van....heb ik nu 2 jaar garantie of niet?
Link naar reactie
Topic starter : er blijft slechts 1 ding over, een jurist inzetten en of de consumentenbond. Die kennen de wetten en nog belangrijker de jurisprudentie hierover (ik weet zeker dat je niet de eerste in de EU bent die hier tegen aan loppt). In de jurisprudentie hebben rechters al bepaald hoe de wetten en richtlijnen geintrepeteerd dienen te worden. Succes ermee ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...