Ga naar inhoud

Goede pc configuratie??


Aanbevolen berichten

Halllo, mijn Oma zou graag een pc willen met alles er op en eraan. Ik dacht dat het veel goedkoper was om een samen te stellen. Behuizing: Aopen H450B black 250W 35_CASAOB501D Koeling Behuizing: 2 maal : Cooler 80 x 80 - 2440 rpm - 3 pin connector Moederbord: Asus AZV8X-MX 30_A7V8X-MX CPU: AMD Athlon XP 2200+ CPU (1800 Mhz) CPU koeling: Coolermaster DP5-6J31C - 1,7 / 2,2 Ghz. - Socket A RAM: DDR module 256 Mb - PC2700 (333) - Apacer Floppy drive: Floppy drive 3,5" - 1,44 Mb NEC black DVD-Rom: Samsung DVD-Rom drive 16x / 48x - Black - bulk Hardeschijf: Maxtor DiamondMax 30Gb - 7200 RMP - UIDE133 VGA-kaart: ATI Xpert 2000 Pro (Connect 3D) - AGP - 32Mb Monitor: Neovo F-15B - 15" LCD - 1024x768 - Black Toetsenbord: Cherry keyboard azerty - PS/2 - black Muis: Logitech Pilot Wheel Mouse Optical Black - bulk Mouse pad: Mouse pad OS: MS-Windows XP Home - OEM CD - NL Speakers: Creative SBS250 2x2.5W Stereo Active - retail Printer: HP Deskjet 3420 - NL Prijs plaatje van: [color=red:7511a12649][b:7511a12649]€ 1036,48[/b:7511a12649][/color:7511a12649] Goede configuratie ??? PS. kan een niet ATX moederbord met een ATX voeding werken?? Olivier :wink: (Ik sta open voor ieder zijn mening!)[color=red:7511a12649][/color:7511a12649]
Link naar reactie
[quote:1174ae1e3b="Robertstam"] Athlon XP 2500+ (Barton), Asus A7N8X Deluxe, 2 x 256 mb ddr 400, 80 GB HD, LiteOn 52x cd-rom, LiteOn cd-rw 48x12x48, Asus V8420 128 mb, Windows XP Pro > 3DMark 2001 score: 10611[/quote:1174ae1e3b] Is dit een soort geheimtaal of zo! En als daar zo nodig moet staan zet het dan in een klein lettertype.
Link naar reactie
Die discussie over welke configuratie is heel aardig, maar als ik de profielen bekijk van de raadgevers, b.v. scholieren, dan heb ik de indruk dat de gestelde maarstaven liggen bij in staat zijn tot steeds snellere spellen e.d. Wat ik in de discussie mis is: "Wat wil die oma er mee"? Misschien wel heel andere dingen, zoals brieven schrijven, internetten, database maken van verzamelingen? Of toch ook snelle spellen? Kortom het hangt sterk van het antwoord op die vraag af, of je wellicht met een niet al te zwaar systeem, dus goedkoper, uit de voeten kan of niet. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:40e3aaa236="Robertstam"]Ik heb het wat ingekort. Waar kun je de lettergrootte dan instellen???[/quote:40e3aaa236] maak even een account bij www.anandtech.com (like in my sig) of bij tweakers om je computer eigenschappen te plaatsen. maar goed, gaat weer niet over de vraag van dit topic... :-? :roll: vindt het persoonlijk nogal een duur systeem die je daar even neerkwakt voor je oma... wat is ze er mee van plan? [quote:40e3aaa236]Deze PC is perfect geschikt voor de startende of weinig veeleisende computergebruiker! Compleet met intern 56k modem voor internetten. Ook uitstekend te gebruiken voor licht kantoorwerk zoals tekstverwerken.[/quote:40e3aaa236] [url=http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?sys=7689[hier[/url] voor 416 euro ben je klaar ( inclusief monitor) neem aan dat je oma niet aan het fragmatchen of videorippen gaat :wink:
Link naar reactie
Yep. En vaak rekend iedereen hier met de prijzen van een kaal systeem, maar er staat bijvoorbeeld ook Win XP bij. Dat is origineel ook niet goedkoop. Bij die PC van 416 euro zal dat er bijvorbeeld wel niet bij zitten. Als een PC voor je oma is, dan ga je natuurlijk niet zitten kloten met cracks ed, wordt er een keer wat geupdate en dan werkt het niet, rara wie dat kan fixen :) Als je naar de config zelf kijkt (die volgens mij prima voldoet) Dan zou ik alleen zeggen dat 512 MB geheugen wel wenselijk is voor WindowsXP, als je geen spellen speelt dan heb je MI niet zo heel veel aan een snellere CPU en Videokaart. En dan nog, als je ze wel speelt, dan draaien die spellen op een 2200+ ook wel.
Link naar reactie
Oke, nu heb ik een link naar systeem specs. Tevreden??? Zo niet pech gehad. :wink: (je kunt het laten zien van sigs ook uitzetten dacht ik) 512 mb geheugen is wel aan te raden, zeker als je ook dvd's wilt gaan kijken. [quote:246f9dbd2d]Toetsenbord: Cherry keyboard azerty - PS/2 - black [/quote:246f9dbd2d] Weet je zeker dat je een azerty en geen qwerty toetsenbord wilt? Verder zou je idd makkelijk met een minder snelle cpu kunnen, maar het prijsverschil is niet zo extreem dat het erg veel uitmaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...