Ga naar inhoud

met QDrive USB schijf geen image maken mogelijk?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een externe schijf merk Qdrive. Deze heeft een Maxtor 60GB. alles kan ik er mee t/m formateren toe. Ik wil op deze drive een image maken van mijn C schijf. Heb diverse programma's geprobeerd en ook redelijk wat euros voor niks uitgegeven. Ze beloven van alles, maar de schijf mag kennelijk niet gezien worden als het gaat om image maken. Terwijl alles verder goed gezien wordt in verkenner en mijn computer. De Ghost, Imagedrive 2002 en Acronis (ook weer geld voor niks uitgegeven) en zo nog wat. :x Als ik Partition Magic start, blijft het openingsscherm staan totdat ik de usb drive even loskoppel en weer aansluit. Het geeft dan wel de schijfgrootte aan maar zegt dat het unallocated (schijf ik het goed?) is. En verschijnt grijs. Hoe kan ik nou eens een image maken ..zucht... :cry: ? HELP alvast bedankt.
Link naar reactie
Mmmmmmm, indien de USB-drive geformateerd is als FAT mag de image niet groter zijn dan 2 Gb, als het FAT32 is, niet groter dan 4 Gb....Mischien is dat de oorzaak.....Volgens mij kan je de USB drives gewoon als NTFS formateren waardoor je grotere bestanden aan kan, let dan wel even op je NTFS-permissies.
Link naar reactie
Kij k bij de software makers als ze een patch hebben. Ghost etc gaan op het moment supreme in zeg een soort Dos Mode, en in dos mode is er geen (of gebrekkige USB) ondersteuning. Denk dat het probleem daaraan ligt. Je zal die HD totdat ze een driver hebben (als ze die ooit maken) toch gewoon als een IDE moeten aansluiten.
Link naar reactie
Gelukt !! Maar op een heel andere manier. Intussen heb ik zitten zoeken naar progs die ook images kunnen maken naar exteren schijf. Ik vond er een die ik hier wil noemen: Paragon Drive Backup 6.0. Paragon, bedankt ! Dit was eindelijk een programma dat enigzinds slim was. Een beetje de look van verkenner en Partition magic 7-8. Hij gaf aan dat het mijn USB schijf wel zag, maar dat er iets geks was met de schijf. Je kreeg te zien dat de schijf een plak van 690 Gb en nog een plak van 50 Gb. Deze waren niet vrij maar verborgen. Ik noem het een plak omdat dit geen schijfletters waren maar op een vreemde wijze verborgen stukken die dan ook verkeerd werden geïntrepeteerd. Paragon gaf als advies de foutieve plakken vrij te maken cq deleten. En jawel hoor, na het verwijderen van plak 690 Gb (terwijl de schijf dus 60 is) werd de schijfgrootte gecorrigeerd. Er werd gevraagd welke schijfletter en toen werd een formatering gedaan. Daarna Partition magic gestart. Deze bleef nu niet hangen en vond de USB schijf OK. Eindelijk kon ik deze in 2 partities opdelen dat overgens ook zonder probleem ging. Kortom, ik kan backuppen zoals ik wil. Ook met Drive Image 2002 !! Het ziet de drive nu echt als harde schijf (dat is het ook, met een maxtor drive in de behuizing) hèhè... :lol: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...