Ga naar inhoud

cd-rom speler zoekt en zoekt ....


Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd heb ik een vrij irritant probleem, mijn Plextor Ultraplex 40x gaat zo ineens een cd proberen te lezen (die er niet in zit), dan hoor je hem zoeken, lampje brand en in windows zie je het cd lees icoontje bij de mouse pointer. CD lade wil dan ook niet los buiten een paar milimeter. Nu wil ik hem er morgen eigenlijk wel uithalen, maar van de andere kant is het ook zonde om zo'n ding weg te gooien dus misschien weet iemand hier iets? Het gaat om een Plextor Ultraplex 40x SCSI cd-rom speler op een Adaptec 2904 PCI SCSI kaart. Er zit ook nog een Plextor 12x10x32 SCSI writer op die kabel, maar die heeft het probleem niet. Systeem draait onder Windows XP (geen sp, wel alle hotfixes tot nu toe dacht ik). Heb automatisch afspelen al uitgezet en het systeem op virussen gescant. Wie o wie red mijn ooit zo fijne Plex van de eeuwige stofbergen :)
Link naar reactie
[quote:149450cdde="De Geest Van Oirlo"]Je kunt proberen hem voorzichtig open te maken en even de lens te cleanen. (kan gwoon met wat alcohol en een wattestaafje)[/quote:149450cdde] nee geen alcohol. maar lens cleaner van kodak of zo . dat is speciaal voor camera lensen. maak dan ook meteen de asjes van de lens schoon en smeer die dan dun in met siliconen vet heeft een heel hoog smeldpunt dus druipt niet als je een cd inleest (warmte) :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...