Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Je OS was me niet bekend. Voor win98 weet ik dat ze een fix hebben voor een Hub. Die lost gedeeltelijk de problemen op. Als je bij ms downloadcenter bent, zoek op USB en kijk wat eruit komt. Maak voor je hem aanbrengt wel een herstelpunt. Er schijnen nogal wat problemen te zijn met USB hubs, zowel win9x, win2k , xp. Nogal wat collega's zijn hier ook tegenaan gelopen. met de symptonen zoals je hebt beschreven Een mogelijke (gedeeltelijke) workaround is het apparaat pas in de hub te stoppen als je hem nodig heb.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Zelfs met een verloop stekker blijven de problemen inderdaad , ik zit echter met een zelfde probleem sinds ik xp gebruik. Mijn scanner en de muis botsen tegen elkaar , als ik wil scannen duurt het heel lang voor hij is opgestart voor gebruik . Daarna komt er een melding dat de DCOM al in gebruik is , ik heb de usb al verwijderd en opnieuw laten zoeken tot heden geen resultaat. Diverse drivers voor de scanner geprobeerd ook zonder resultaat. De problemen kwamen eerst met de printer via de usb. De printer heb ik nu via een andere pc in mijn netwerk geplaatst. Volgens mij is de enigste optie , het mobo upgraden of W2K terug zetten.
Link naar reactie
Maar jouw probleem is nu toch over? (Gebruik van een usb-hub wordt bij usb 2.0 trouwens afgeraden (weet niet waarom)). En het mobo upgraden lijkt me een wel erg radicale oplossing. Dat moet toch anders kunnen. Maar het blijft raar dat je zelfs als je de muis via de verloopstekker (PS2)aansluit je problemen blijft houden. Helemaal terug naar het begin: de printer en de printersoftware verwijderen. Werkt de muis nu wel goed? En als je de printer installeert en zonder hub op een usb-poort aansluit?? Heb trouwens een ouder MSI bord ooit eens vervangen omdat de Via KT266 chipset een usb-probleem had wat ik ook niet op kon lossen..... Is dus helaas een vervelend probleem, zeker omdat iemand anders met hetzelfde systeem geen problemen hoeft te kennen. Voel je je aardig waardeloos door en verknalt het plezier in een nieuwe computer.
Link naar reactie
[quote:6ffcd6506e]Its-Me schreef : Maar jouw probleem is nu toch over? [/quote:6ffcd6506e] Computers zijn rare dingen , op dit moment heb ik geen problemen. De scanner wordt ook niet vaak gebruikt , vandaar dat ik het zo maar laat , die enkele keer dat ik dan ff moet wachten is dan niet zo erg. De problemen zijn gekomen met xp-pro voorheen draaide ik op W2K , je leest wel vaker dat er best wel veel problemen zijn met de usb en xp. Groetjes Jac
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...