Ga naar inhoud

probleem met de bekabeling van "harde schijf"


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het "kloten"met mijn ide kabels. Ik krijg bij het opstarten de volgende melding: "Primary master Hd fail". Hoe moet ik op ide1 de harddisk en cd-romspler installeren. Ik weet dat rood op pin 1 moet, maar je hebt op de kabel 2 aansluitingen (midden en op het eind). Of maakt het niet uit waarop deze worden aangesloten, als je alleen maar aangeeft dat de Hd master is via het pennetje en je cd-rom slave. En kan ik een brander dan beter als master op ide 2 installeren.
Link naar reactie
Hm..das toch raar..als hij geen Primary HD vindt, vindt hij wel een "slave", of heb ik dat nou verkeerd :o (nee geloof het niet :D) Ik d8 dat de connector die aan het eind zit de master is, dus als je dat HD pinnetje achter op de HD op master zet en je hebt de kabel als Master aangesloten moet het goedkomen.. Je kan natuurlijk de HD ook op "Cable Select" zetten, dan weet je meteen ook zeker of het einde van de kabel de Master is ja of nee.
Link naar reactie
Er ontbreekt wat info. Werk je met een 80-adrige flatcable, dan maakt het volgens mij wel uit, waar de master en slave opzitten. Heb je een Maxtor HD, dan kan de instelling van je jumpers wel eens afwijken van die zoals aangegeven op de HD zelf. Check zonodig even de site van de fabrikant. En cd-rom en hd op één ide is niet aan te raden. Succes, Jan K
Link naar reactie
Ik zie hier dat men zegt dat een hd en cd-rom op een ide niet aan te raden is. Maar stel nu eens voor in het bijna onwaarschijnlijke geval dat je ook een cd/dvd-brander hebt. Het is helemaal niet aan te raden om die op 1 ide te doen (on the fly kopieren mislukt eerder). Dan moet je wel cd en had op een kabel, maar dat is volgens hier ook af te raden. Heel ingewikkeld, conclusie; hd en cd wel op een kabel. brander op andere kabel.
Link naar reactie
[quote:8a1ee6536e="Johnny321"]Ik zie hier dat men zegt dat een hd en cd-rom op een ide niet aan te raden is. Maar stel nu eens voor in het bijna onwaarschijnlijke geval dat je ook een cd/dvd-brander hebt. Het is helemaal niet aan te raden om die op 1 ide te doen (on the fly kopieren mislukt eerder). Dan moet je wel cd en had op een kabel, maar dat is volgens hier ook af te raden. Heel ingewikkeld, conclusie; hd en cd wel op een kabel. brander op andere kabel.[/quote:8a1ee6536e] Eens: HD master met cdrom als slave. 2e ide : Brander als master en harddisk als slave.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...