Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:d40d9eeff6="OAP"]Ik heb wel twee verloopjes van usb naar ps2, maar die zijn voor een muis en daar heb ik nu niets aan. [/quote:d40d9eeff6] uhmm, die verloopjes zijn universeel volgens mij hoor. je kan er je toetsenbord ook gewoon op aansluiten. ze zijn er echter in 2 mooie kleurtjes die corresponderen met de poort van de muis of keyboard, zodat je weer waar wat moet...
Link naar reactie
[quote:c21aa81110="turbulence"][quote:c21aa81110="OAP"]Ik heb wel twee verloopjes van usb naar ps2, maar die zijn voor een muis en daar heb ik nu niets aan. [/quote:c21aa81110] uhmm, die verloopjes zijn universeel volgens mij hoor. je kan er je toetsenbord ook gewoon op aansluiten. ze zijn er echter in 2 mooie kleurtjes die corresponderen met de poort van de muis of keyboard, zodat je weer waar wat moet...[/quote:c21aa81110]Helaas zijn deze verloopstukjes niet universeel (zelf ondervonden met een muis en een trackball). In zo'n verloopstukje zit nl. een chip die precies bij z'n functie hoort. Het is dus niet zomaar een verloopje van pennetje naar pennetje, want USB is een totaal ander protocol dan PS/2. Door een en ander krijg je het ook nooit voorelkaar om twee verloopstukjes op elkaar te zetten, zoals seriëel-PS/2-USB, omdat die beide chips niet met elkaar kunnen communiceren. Jan de Boer
Link naar reactie
Terloops dan nog even dit; Ik heb me altijd afgevraagd wat het nut is van USB voor keyboard of muis? Een keyboard hoeft immers niet sneller te zijn dan de toetsaanslag van de gebruiker en voor die snelheid is ps2 ruimschoots voldoende! Of is het zo dat meer snelheid van gegevensoverdracht weer meer snelheid genereerd voor andere toepassingen?
Link naar reactie
[quote:85ef86d42a=".:ToBee:."]Terloops dan nog even dit; Ik heb me altijd afgevraagd wat het nut is van USB voor keyboard of muis? Een keyboard hoeft immers niet sneller te zijn dan de toetsaanslag van de gebruiker en voor die snelheid is ps2 ruimschoots voldoende! Of is het zo dat meer snelheid van gegevensoverdracht weer meer snelheid genereerd voor andere toepassingen?[/quote:85ef86d42a]Wel een beetje mee eens. Het heeft bovendien ook nog een heel groot nadeel, nl. in DOS of in veilige modus werkt USB niet. Dus fijn toetsenbord in zo'n situatie! Natuurlijk heeft USB ook voordelen ("elk nadeel heb z'n voordeel"). Je kan je PC in een hoekje onder je bureau zetten, en al je spullen op een klein hubje aansluiten. Lekker ruim bureau, en de hele handel aangesloten via maar één dun USB-snoertje. Jan de Boer
Link naar reactie
USB is een standaard aansluiting, die je voor vrijwel alle randapparatuur kunt gebruiken. Er zijn ook wel borden zonder 'lecagy' aansluitingen. Maar veelal zie je toch een combinatie van het een en ander. USB keyboards worden wel ondersteund, mits je het in het bios aanzet. Ik dacht dat ook altijd, maar het schijnt geen problemen op te leveren.
Link naar reactie
Nog even voor M@d M@n: Er staan twee computers naast elkaar (aan) en die bedien ik via een [b:b941779f0a]K[/b:b941779f0a](eyboard)[b:b941779f0a]V[/b:b941779f0a](ideo)[b:b941779f0a]M[/b:b941779f0a](mouse)-switch. En die switch verlangt een PS2 keyboardaansluiting en een PS2 muisaansluiting. Vandaar dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...