Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Als de mensen hem daar willen kopen prima............ Maar ik koop pc spullen in een pc shop. Brood bij de bakker. Benzine bij een tankstation. BTW, Dat Lidl heb wel vaker een aanbieding. Jij doet het nu voorkomen alsof dat eens per jaar is en iedereen er maar heen moet rennen. Ik ga er niet meer over door. Ik geloof dat iedereen mijn mening wel ken over dat lidl/Aldi spul. Veel plezier met zo'n ding.
Link naar reactie
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

misschien moeten de wijsneuzen Spiderned en HoOdLuM™ maar eens bij het volgende topic kijken: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=86538&highlight=aldi+pc[/url] Dat lijkt me ook een betere plek voor een flamewar tussen aldi-fans en aldi-tegenstanders, de topicstarter vroeg immers niet naar de kwaliteit van de aldi-pc's maar naar de inhoud.
Link naar reactie
[quote:a76341f584="HoOdLuM™"]BULKinkoop !! En de grotere [Vobis enz.] computerwinkels dan !!! [i:a76341f584]Ownee, laat maar, die kopen per stuk in natuurlijk..[/i:a76341f584][/quote:a76341f584] jonge, je snapt het echt niet he.... :cry: denk nou eens na, wat doet de vobis het hele jaar door? ja, computers verkopen ja. :roll: die moeten het grotendeels hebben van de verkoop van computers.. extreem stunten met zulk soort systemen is hun eigen ander handel vern**ken... nu wil de Lidl wel eens lekker stunten paar keer per jaar, door leuke systemen te verkopen en wat extra omzet te maken.... maar goed, jij bent niet te overtuigen, en dat hoeft om mij ook niet...
Link naar reactie
[quote:392a3456a3="jackdegek"]de wijsneuzen Spiderned en HoOdLuM™ [/quote:392a3456a3] Niks wijsneuzen [ iig geld dat niet voor mij ], ik geef mn mening en deel mn ervaring met o.a. Digi-cams van Lidl... Zoals al eerder gezegd, koop het gerust...maar ik hoef zo`n , in mijn ogen, opgevoerde Solitaire game niet... Trouwens kant-en-klare systemen zijn toch al niet voor mij weggelegd... [i:392a3456a3]Damn, toch al aan de 30 posts ! heheheh[/i:392a3456a3]
Link naar reactie
Je mag van mij je mening geven, maar je kan natuurlijk wel proberen genuanceerd te reageren. Een camera is niet te vergelijken met een pc. De aldi/lidl pc's worden gewoon gemaakt met A-merk onderdelen. Daar is niks tegen te zeggen. Dat je een supermarkt een vreemde plek vindt om een pc te halen, kan ik begrijpen. Dit geeft echter geen enkel oordeel over de kwaliteit van de spullen.
Link naar reactie
:) Vreemd, dat men zo negatief en achterdochtig kan doen over ALDI en LIDL aanbiedingen. Mijn systemen koop ik altijd bij de ALDI. Maar komen overigens bij MEDION vandaan www.medion.de. Als Sony, Seagate, Samsung, Nvidia etc. slechte merken zijn, dan ben ik een banaan. Vergelijking tussen de inkoop van VOBIS en ALDI gaat gewoonweg niet op. 1. ALDI weet dat het altijd de systemen zal verkopen en kan dus bijna tegen inkoopsprijs verkopen. Hoeft geen geschoold personeel te hebben en zet 't spul gewoon in de winkel. Geen voorraad, dus ook geen risico. Kortom, alleen al door de randvoorwaarden een goedkopere machine. 2. ALDI gebruikt dit soort aanbiedingen om mensen de winkel in te krijgen. Dat is de enige opzet. 3. Aanbiedingen voor PC's vinden meestal door heel Europa op het zelfde moment plaats. ALDI vraagt aan Seagate om 100.000 harde schijven (zo'n aantal koopt VOBIS echt niet in!) en zet dat bedrijf het 'mes op de keel' om een strakke prijs te krijgen. En die krijgen ze dan ook. Tenslotte... lees eens de testresultaten op Duitse websites van ALDI PC's. Dan zie je dat die dingen gewoon goed zijn. En wil je géén PC van de ALDI? Je hoeft 'm niet te kopen hoor... koop 'm gerust ergens anders...
Link naar reactie
[quote:12301c6827="jackdegek"]misschien moeten de wijsneuzen Spiderned en HoOdLuM™ maar eens bij het volgende topic kijken: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=86538&highlight=aldi+pc[/url] [/quote:12301c6827] Dan moet jij daar ook nog maar eens gaan kijken en LEZEN, want daar had ik mijn mening ook al gegeven over ALdi/Lidl.
Link naar reactie
Om me toch maar even in deze discussie te mengen. Ik sta voor de volle [u:3c1a691276][b:3c1a691276]100%[/b:3c1a691276][/u:3c1a691276] achter turbulence en wel om de volgende reden: Een vriendin van mij heeft de vorige pc bij de aldi gekocht. Hierin zaten onderdelen die ik in een pc stopte die ik voor iemand anders heb geassembleerd. Toen ben ik eens gaan rekenen. Kwam erachter dat (precies dezelfde onderdelen) me bij het zelf samengestelde systeem al meer kosten dan het systeem van de aldi in zijn totaal. (ik had hier onder andere nog niet eens een videokaart bij gerekend aangezien er in de 2 pc's andere videokaarten en andere overige onderdelen zaten). Ik heb beide pc's van onder tot boven doorgespit en de meest moderne test op los gelaten. Geen 1 doet voor de ander onder (behalve dan op video gebied dat komt omdat er voor die videokaart dan ook 200 euro meer is betaald). Om het even terug te koppelen naar DEZE pc. De onderdelen die erin zitten zijn vrijwel allemaal super bekende en goede merken. Dit is echt geen afgekeurd spul hoor. De liddl/aldi heeft enkele duizenden fillialen. Stel dat ze per filliaal 100 pc's aanschaffen dan zit je al op een paar [b:3c1a691276]HONDERD DUIZEND[/b:3c1a691276] systemen. Ga er maar goed van uit dat je hier [b:3c1a691276]BEHOORLIJK[/b:3c1a691276] wat korting op krijgt. Voor de Aldi/Liddl is het niet de bedoeling om op deze pc's (en andere hardware) ook echt winst te maken. Het is puur reclame. Als je weet dat er mensen voor de Aldi/Liddle slapen om maar zo'n pc te bemachtigen dan snap je natuurlijk zelf ook wel dat dit een geweldige marketing stunt is. Nu zeg ik niet dat er alleen maar voordelen aanzitten. Tuurlijk is er een nadeel. Het is en blijft een standaard systeem. Niet te vergelijken met compaq HP ed. Met hun mx kaartjes en 2100 geheugen maar toch blijft het standaard. Er zit altijd wel iets in wat je niet gebruikt of iets niet in wat je wel gebruikt. Verder kan ik geen nadelen aan dit systeem ontdekken... Ik geef hier mijn mening omdat ik vind dat door deze reacties een zeer negatief beeld wordt gecreerd over de hardware van de Aldi/Liddl terwijl dit volledig misplaatst is. Ik kan uit EIGEN ervaring zeggen dat het [b:3c1a691276]MEER[/b:3c1a691276] dan [b:3c1a691276]PRIMA[/b:3c1a691276] kwaliteit is... Ps: Het napraten van iemand (meer posts halen) is natuurlijk wel ronduit zielig. Je bent nieuw hier geen problemen mee iedereen begint nieuw maar begin dan niet meteen gerespecteerde mensen op dit board uit te schelden. En ik denk dat je wel kunt zeggen dat turb gerespecteerd is... Als afsluiting dit bericht is niet bedoeld om iemand mijn mening op te dringen wil alleen duidelijk maken dat de negatieve kritiek heel makkelijk te ontkrachten is. Het is gewoon kwaliteit voor een [b:3c1a691276]HEEL[/b:3c1a691276] lage prijs!!! Groetjes
Link naar reactie
[quote:5e40547233="HoOdLuM?"]`t is allemaal onzin vind ik als je dit soort spullen bij een Lidl of Aldi of welke Supermarkt dan ook koopt. Het ziet er allemaal leuk en aantrekkelijk uit, mede door de prijs. Maar waarom vraagt toch nooit iemand zich af waarom het zo goedkoop is ? Er zit nooit van zn leven een 'A-merk' in. Is dit wel zo dan is het 'outlet rotzooi'. ( met andere woorden afgekeurd op kwaliteits redenen door fabrikant ). [/quote:5e40547233] Om hier even op in te gaan: [url=http://www.hardwareinfo.nl/reviews.php?id=377&page=2]hier[/url] kun je de specificaties lezen van de pc die een tijdje door Aldi verkocht is. Er zitten dus wel degelijk gewoon A-merk componenten in. Verder kun je [url=http://www.tweakers.net/nieuws/24098/]hier[/url] lezen dat Medion, de leverancier van de Aldi-pc's, enkele maanden geleden 400.000 GeForce4 chips heeft aangekocht bij Nvidia. Dat is dus helemaal geen afgekeurd spul, gewoon nieuwe componenten. Bovendien zullen A-merk-fabrikanten hun afgekeurde goederen niet alsnog verkopen, dit zou alleen maar ten koste kunnen gaan van hun goede naam. Het aantal van 400.000 GPU's laat ook zien dat Medion een grote speler is op de pc-markt, ze kopen dus echt groot in en het is dan ook niet zo verwonderlijk dat hierdoor de prijs daalt. Verder hoeven Aldi en Lidl niet of nauwelijks winst op pc's en dergelijke te maken. Dit zijn producten om de klant de winkel in te lokken in de hoop dat hij/zij naast een pc ook nog de gewone boodschappen daar koopt.
Link naar reactie
[quote:c5339217a8="cHiLlaH"]Nu zeg ik niet dat er alleen maar voordelen aanzitten. Tuurlijk is er een nadeel. Het is en blijft een standaard systeem. Niet te vergelijken met compaq HP ed. Met hun mx kaartjes en 2100 geheugen maar toch blijft het standaard. Er zit altijd wel iets in wat je niet gebruikt of iets niet in wat je wel gebruikt. Verder kan ik geen nadelen aan dit systeem ontdekken...[/quote:c5339217a8] noujah, een GF FX 5600 is wel ietsjes beter als een MX440 :wink: er zat PC2700 mem in, onbekend merk voor mij, verder een XP2700, Asus Nforce2 mobo, Toshiba DVD writer, Maxtor HD en andere A merk hardware... maar goed, dit was niet de essentie van de vraag van de TS. hij wilde weten wie er meer van wist.. wat ik me afvroeg, en nog geen antwoord op heb gegeven, wie weet de prijs van dit systeem?
Link naar reactie
Ik heb het idee dat die actie al voorbij is. Bij Lidl.de is alleen nog een notebook te vinden (AMD Athlon XP-M 2400+ solution) voor 1399 euro. Heb je interesse voor leuke en goedkope Pentium 4 systemen, dan kun je eens kijken bij Medion.de en dan shopping area en dan bij restposten. Prijs is vaak inclusief verzendkosten. Nadeel is alleen de duitstalige programma's en eventueel het toetsenbord (duitse indeling).
Link naar reactie
[quote:6c50a7b5cf]noujah, een GF FX 5600 is wel ietsjes beter als een MX440 er zat PC2700 mem in, onbekend merk voor mij, [/quote:6c50a7b5cf] Je moet ietsje beter lezen :p [quote:6c50a7b5cf]Nu zeg ik niet dat er alleen maar voordelen aanzitten. Tuurlijk is er een nadeel. Het is en blijft een standaard systeem. Niet te vergelijken met compaq HP ed. Met hun mx kaartjes en 2100 geheugen maar toch blijft het standaard. Er zit altijd wel iets in wat je niet gebruikt of iets niet in wat je wel gebruikt. Verder kan ik geen nadelen aan dit systeem ontdekken... [/quote:6c50a7b5cf] Ok ik druk me misschien iewat ongelukkig uit. Met die mx kaartjes heb ik het dus JUIST over compaq en hp...
Link naar reactie
PCWizz zei het volgende: [quote:7e14927b9e]Bekijk de inhoud van deze Super PC hier http://www.lidl.de/de/index.nsf/fi/c.o.oow.20030521.p.Targa_Visionary_AMD_Athlon_XP_2700 Wie dit te min vind is een oen. [b:7e14927b9e]En voor die prijs zeg[/b:7e14927b9e]. Zit vol top hardware.[/quote:7e14927b9e] Als het goed is weet hij dus de prijs... Pcwizz??? Share that info :p
Link naar reactie
[quote:a1ec7a08bb="cHiLlaH"] Ps: Het napraten van iemand (meer posts halen) is natuurlijk wel ronduit zielig. Je bent nieuw hier geen problemen mee iedereen begint nieuw maar begin dan niet meteen gerespecteerde mensen op dit board uit te schelden. En ik denk dat je wel kunt zeggen dat turb gerespecteerd is... [/quote:a1ec7a08bb] Ik geloof niet dat dit forum bedoelt is om met modder te gooien. Je bent tegen zo'n ding of voor; nou dat mag toch. En waar bazeer jij het respect voor iemand op dan. Omdat iemand ouwe rot is of zo? nou, dat zeg helemaal niks. En ik weet niet wie Hoodlum is, maar ik heb hem nergens zien schelden op iemand. Het lijkt wel of jullie aandelen hebben bij lidl hoe jullie reageren als iemand iets slechts zeg over die toko. En misschien heb hij het dan in jullie ogen niet goed onderbouwd, maar op 1 punt deel ik zijn mening dat je daar geen computer(onderdelen) moet kopen, omdat het geen computerwinkel is. (schoenmaker houd je bij je leest)
Link naar reactie
//NO FLAME INTENDED\\ Ik vond het gewoon zielig, napraten doe je in jaargroep 3. Maar vergeet maar dat ik iets gezegt heb. Geen zin om een zinloze discussie te starten. Nee ik baseer absoluut niet iemands respect op zijn status. Dat baseer ik op gegeven antwoorden. Misschien is hoodlum wel een of andere computer god only HE knows... Dat heeft hij echter nog niet laten zien... Dat bedoelde ik. Verder stond er geloof ik ook in mijn bericht [quote:df849fd6a6]Je bent nieuw hier geen problemen mee iedereen begint nieuw[/quote:df849fd6a6] Kortom ik val hem niet aan. En het komt misschien een beetje denegrerend over dat is absoluut niet zo bedoeld. En nee ik heb geen aandelen in Liddl :lol: Ik vind alleen dat het beeld zo een beetje vertekend is, en wat je redenen ook mogen zijn je moet toch toegeven dat het meeste A-merken zijn... Kortom PRIMA hardware... Dit kan je niet ontkennen... (Ps: zoals eerder gezegt ik zelf zou er ook geen pc kopen maar dit heeft niks te maken met service kwaliteit oid. Gewoon om het simpele feit dat je niet VOLLEDIG vrij bent in het bepalen van de voor en door jou gebruikte hardware en dat vind ik een must) Voor een gewone huis/tuin/keuken pc is het echt een prima apparaat voor een heel schappelijke prijs. Maar jah dat blijft mijn mening Nogmaals sorry als ik iemand op stand heb gejaagd of beledigt heb. Is niet de bedoeling geweest!!! Groeten!!!
Link naar reactie
[quote:116f054324="spiderned"] Het lijkt wel of jullie aandelen hebben bij lidl hoe jullie reageren als iemand iets slechts zeg over die toko. En misschien heb hij het dan in jullie ogen niet goed onderbouwd, maar op 1 punt deel ik zijn mening dat je daar geen computer(onderdelen) moet kopen, omdat het geen computerwinkel is. (schoenmaker houd je bij je leest)[/quote:116f054324] Van mij mag iedereen best zijn of haar mening geven over lidl- en aldi-pc's, maar dan wel graag wel onderbouwd en niet door onwaarheden te verkondigen.
Link naar reactie
ff voor de duidelijkheid, want dan stop ik met dit oeverloos gelul over wel of niet kopen bij Aldi/Lidl. Ik heb ook nooit ontkend dat het geen leuke "zet maar neer pc en gaan" is. Dat kan je in andere topics lezen waar het gaat over Aldi/Lidl spul. Ik heb het alleen over de evt. problemen/service die er is. Zeg maar de nazorg. Sommige mensen hier zeggen dat er geen probleem was als er iets mee mis was, maar dat zeg me niks. Dat is nog geen procent van de mensen die een probleem hadden. Ik weet zelf wat de groothandel prijzen zijn van de onderdelen uit een pc en ook als ik 1000 stuks van iets koop, dus mij vertel je niks nieuws over dumpprijzen. En dan tenslotte; ik praat niemand na (als je tenminste op mij doel), want ik spreek uit ervaring.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...