Ga naar inhoud

Welk merk is die digitale camera bij Aldi nu weer ?


Aanbevolen berichten

De aanbieding van een digitale camera voor volgende week : http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_21/OFF01_B.HTM [img:cfef3980a8]http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_21/BILD01.JPG[/img:cfef3980a8] ziet er ook qua specificatie verdacht goed uit (4 Megapixel, 3x optische & 2x digitale zoom, 128 Mb geheugenkaartje, etc.) Op de site van [url=http://www.medion.com]Medion[/url] (het 'huismerk' van Aldi voor dit soort spul) kan ik het niet vinden (er staat alleen een 4megapixel camera van 599 ipv de 279 in de aanbieding bij Aldi). Dus... welk merk is dit nu echt ? (En zijn er reviews ?)
Link naar reactie
[quote:4a7ca5088b="nook"] Maar misschien is het ook wel goed spul, dat heeft de Aldi wel meer :roll:[/quote:4a7ca5088b] Voor dit geld kan de aldi geen kwalitatief goede camera aanbieden met die specificties (als ze er aan willen verdienen tenminste). De meeste mensen staren zich blind op het aantal megapixels, maar een goede lens is misschien nog wel belangrijker voor een goede foto. En daar wordt bij dit soort aanbiedingen vaak juist op bezuinigd.
Link naar reactie
[quote:aad037f346="PS"] De meeste mensen staren zich blind op het aantal megapixels, maar een goede lens is misschien nog wel belangrijker voor een goede foto. En daar wordt bij dit soort aanbiedingen vaak juist op bezuinigd.[/quote:aad037f346] Nou zeg maar iedereen. Hoe meer megapixels hoe beter, maar de lens is vaak bagger.
Link naar reactie
Misschien dat dit een alternatief is in dezelfde prijsklasse? [url=http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/ho/WF06b/15179-64213-64342-12117-f30-90111-90113-90114.html]HP Photosmart 735[/url] 3,2 Megapixel 3x optischzoom 16 mb geheugenkaartje lens: pentax [url=http://www.tweakers.net/pricewatch/56923]€ 256 (incl. verzendkosten)[/url]
Link naar reactie
ik heb de camera van die aanbieding al in de hand gehad, maar was voor mij niet geschikt. een aantal opties in het menu kan je zonder gebruiksaanwijzing interpreteren (of je met de specificatie uit je hoofd weten....)..de juiste termen weet ik zo niet meer maar bv optie er staat een optie small/medium/large ik prefereer dan waarden als 800x600, 1200x1600 etc. Verder leek de camera niet erg stootvast, plastic behuizing, en de knoppen wat 'wiebelig' (overigens stootvast is geen enkele camera echt, maar de olympus die ik heb voelt toch steviger/safer aan.) mocht je een digicam willen kopen raad ik aan altijd eerst in een fotozaak een aantal cameras letterlijk in de hand te nemen. en staar je niet blind op de megapixels.....
Link naar reactie
ook ik ben aan het snuffelen geweest en stuite op de volgende camera, welke qua specificaties overeen kwam en qua uiterlijk nagenoeg ook. Het betreft de Samsung Digimax 410. Zien is geloven dus kijk bij: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Samsung/samsung_d410.asp. Dit ziet er in ieder geval veelbelovend uit vooral als je in de test leest. Jesses
Link naar reactie
Het lijkt idd verdacht veel op die Scanhex (of zou het scamhex moeten zijn ? ;)). Die Samsung lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien men dan heus wel het merk in de advertentie had genoemd ... (ook al is ie van 2002). Mogelijk is de Scanhex een goedkope cloon/kopie van dat 'oude' model van Samsung ? Ik moet zeggen dat ik dus al het vermoeden had dat er iets niet zou kloppen. En na het lezen van die site die PS gaf lijkt het me echt een te dure camera ondanks de zo op het oog 'uitstekende' specificaties. Ik ga er in ieder geval niet voor de Aldi op wachten deze week. ;)
Link naar reactie
Hallo, Ik had perongeluk ook een topic gestart, maar onder verkeerde forum :oops: . Heb toch nog enkele vragen hieromtrent. Specificaties : [code:1:d209daf110] Digitale fotocamera • 4.1 megapixels (2.272 x 1.704 pixels) • 3 x optische zoom • 2 x digitale zoom • 4 cm. kleuren TFT- LCD scherm • incl. 128 Mb geheugenkaart • opnamemogelijkheid voor korte videofragmenten (tot 30 seconden) • fileformaten: JPG, DCF, DPOF • macrofunctie voor opnames op geringe afstand (-20 cm.) • zelfontspannerfunctie • ingebouwde flitser • autofocus functie • video-uitgang: PAL/NTSC • automatische uitschakelfunctie MINIMALE SYSTEEMEISEN: • PC/AT compatible computer met 233 Mhz pentium processor • Windows 98SE/ME/2000/XP • werkgeheugen 32 MB (aanbevolen 64 MB of meer) • 150 MB vrij geheugen op harde schijf • kleurenmonitor • vrije USB aansluiting • CD-rom station MEEGELEVERDE ONDERDELEN: • driver en beeldbewerkingsprogramma op CD-rom • video-aansluitkabel • USB-kabel • 4 oplaadbare batterijen en lader • opbergtas [/code:1:d209daf110] Nu ben ik altijd erg terughoudend over de elektronica van Aldi, maar de garantie is altijd goed. Die fileformaten, wat betekend dat ? ....jpeg ken ik, maar de rest niet en hoe zit het met RAW....daar wordt door de meesten veel waarde aan gehecht. Er zit ook geen accu bij maar battarijen...en 3X opt.zoom .....
Link naar reactie
[quote:c3f9297c24="bvvelde"] Die fileformaten, wat betekend dat ? ....jpeg ken ik, maar de rest niet en hoe zit het met RAW....daar wordt door de meesten veel waarde aan gehecht. [/quote:c3f9297c24] Hier wat info over [url=http://www.cknow.com/ckinfo/acro_d/dcf_1.shtml]DCF[/url], DPOF kan ik zo snel niet vinden. RAW (en bij sommige camera's TIFF) is meestal een formaat zonder compressie dit zijn dan hele grote foto's afhankelijk van de resolutie kan dit tot 10 MB oplopen. Dit is vooral voor als je wilt gaan bewerken, voor vakantiekiekjes zal jpg meestal wel voldoen. [quote:c3f9297c24="bvvelde"]Er zit ook geen accu bij maar battarijen...en 3X opt.zoom .....[/quote:c3f9297c24] Batterijen is geen probleem, het zijn immers oplaadbare. Mochten deze niet al te best zijn dan koop je bij een fotospeciaalzaak gewoon batterijen van een goed merk (en 1 a 2 extra setjes kan ook vaak niet kwaad.
Link naar reactie
Batterijen is geen probleem, het zijn immers oplaadbare. Mochten deze niet al te best zijn dan koop je bij een fotospeciaalzaak gewoon batterijen van een goed merk (en 1 a 2 extra setjes kan ook vaak niet kwaad. De batterijen die er bij geleverd worden zijn 1800 mah Nihm batterijen van het mer GP,dat zijn echte toppers,dus daar hoef je geen zorgen om te maken. greetz.
Link naar reactie
Heb je een camera nodig of ben je dringend toe aan een camera en ben je status gevoelig ,koop dan een camera van 1000 Euro of meer liefst van een status merk, zo niet, koop dan deze camera zonder status en met veel mogelijkheden en drie jaar garantie en hou een duizend euro in je zak. En...........bedenk dat 90% van de mogelijkheden van deze camera nooit gebruikt zullen worden zeker als het om handinstellingen gaat net zo als wij ook maar een heel klein deel van de potentie van onze computer gebruiken. Over de lenzen nog even dit, als je tot 100% gaat heb je echt een goede dure lens nodig, ik denk dan aan een technisch fotograaf die juist juist heel scherpe lenzen gebruiken en in de praktijk weer allerlei kunstjes uithalen om de ongewenste effecten van de scherpte te niet te doen in bepaalde omstandigheden of op specifieke objecten. Of een portret fotograaf die een softlens gebruikt of een nylonkous over de lens spant om de effecten van de scherpte te niet te doen. Ik zou wel eens wat testen willen zien van digitale camera lenzen die met behulp van bijvoorbeeld de testkaart van Tirion gedaan zijn onder de condities zoals Tirion die stelde. Kort samengevat, wij zullen nooit het verschil tussen een opname met een echt heel goeie lens en een iets minder goede zien. Tirion: Directeur Haagse fotovakschool en afgestudeerd in Berlijn en wereldbekend vanwege zijn lenzentest. Ondergetekende: Enkele jaren leerling van o.m. voornoemde.
Link naar reactie
[quote:07df847127="PS"]Volgens mij is [url=http://www.skanhex.com.tw/410z3.asp]dit[/url] hem. [url]http://www.xs4all.nl/~gej/nieuwecamera/[/url] denk dus dat het troep is.[/quote:07df847127]Hoe haal je dat er zo snel uit? Lijkt toch wel aardig toch, of zijn het puur de drivers? Een paar bekenden van mij willen hem namelijk gaan kopen. :-)
Link naar reactie
[quote:275aade296="wbsoft"][Hoe haal je dat er zo snel uit? Lijkt toch wel aardig toch, of zijn het puur de drivers? Een paar bekenden van mij willen hem namelijk gaan kopen. :-)[/quote:275aade296] Bij de meeste van dit soort spotgoedkope 4megapixelcamera's blijkt vaak dat de lens van niet al te beste kwaliteit is. Alipapa geeft hierboven aan het daar niet mee eens te zijn, maar als je de test van de de 4mp-trustcamera in de C!T van verleden maand (qua prijs/specificatie denk ik toch redelijk vergelijkbaar met skanhex?) leest, zie je dat de matige kwaliteit ook uit de tests blijft. Aangezien ik nog geen enkele uitvoerige test heb gezien waaruit blijkt dat het voor deze camera anders zou zijn, ga ik ervan uit dat deze camera de verwachtingen ook niet waarmaakt. Bedenk wel dat € 279,- euro (reken eens terug fl. 615,- !!!! :wink:) wel erg veel geld is voor een camera die je op basis van een advertentie koopt. Voor hetzelfde bedrag (of iets meer, maar het hoeft echt geen € 1.000,- te kosten) koop je al een mooi toestel van een kwaliteitsmerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...