Ga naar inhoud

cd-speler/brander crasht computer


Aanbevolen berichten

Wanneer ik onder Windows XP Pro een CD-RW beschrijf met Nero InCD dan crasht mijn computer (complete herstart) in de helft van de gevallen. Dit gebeurt vaak al in de eerste seconde. Ik verdacht Nero InCD dan ook van de crashes. Nu is het echter zo dat de boel ook soms crasht wanneer ik een muziek cd aan het beluisteren ben via de andere cd/dvd-speler (niet gelijktijdig met branden). Of op een moment dat ik juist op de eject-knop van de cd/dvd-speler druk om de cd er uit te halen. De eject-knop lijkt wel een reset-knop :( Vreemd gedoe allemaal, zeker omdat het niet altijd gebeurt. Met data cd's en met dvd's heb ik nog nooit problemen gehad. Ook niet met het branden van CD-R's. :-? Beide spelers zitten op dezelfde IDE poort aangesloten vertel ik nog ter info. Iemand een idee over een oorzaak, of een suggestie in welke richting ik moet zoeken? :o
Link naar reactie
Verwijder in ieder geval even de volgende register sleutels: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E980-E325 11CE-BFC1-08002BE10318}] "UpperFilters"=- "LowerFilters"=- [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}] "LowerFilters"=- "UpperFilters"=- (forceerd rescanning driveletter toewijzingen) Verder lijkt het erop dat je voeding wellicht wat aan de krappe kant is. Bij het branden en uitwerpen van de CD wordt er net even wat meer van je voeding gevraagd. En een dip onder het minimale voltage resulteerd geheid in een system stop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...