Ga naar inhoud

Kingston geheugen met verschillende chips?


Aanbevolen berichten

Ik heb vanmiddag een reep 512 mb Kingston pc 2700 in m'n pc geprikt. Had al een reepje Kingston van 256 mb erin zitten. Zag dat er op beide reepjes verschillende chips zitten. Wat er op die 256 mb voor merk zit weet ik niet meer,maar op die van 512 mb zitten samsung chips. Dacht dat een merk altijd hetzelfde merk chips gebruikte maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het duurde overigens wel even voor ik ze draaiende had.Kreeg telkens van die foutpiepjes als ik op wilde starten. Eerst zag het bios de nieuwe reep niet en gaf dus 256 mb aan,terwijl dat 768 moest zijn. Ook de diagnostische leds op m'n mobo deden het soms helemaal niet(Epox 8K3A+). Na een poosje deed de boel het wel,maar zo gauw als ik de audio kabel van de speakers erin deed bevroor het scherm en deed het toetsenbord het niet meer. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat je zoveel kracht moet gebruiken om geheugenrepen in de sloten te krijgen? Want ik moest zoveel kracht zetten dat gewoon heel het mobo doorboog. Misschien dat het mobo tegen de grondplaat zat ofzo,of net een paar mm er vanaf,en dat de minste beweging al voldoende was om de boel vast te laten lopen. Kan er dan geen kortsluiting op het mobo ontstaan? Overigens werkt nu alles wel goed. Nog een vraag. Waar kan ik het geheugen het beste op zetten,Cl2 of Cl 2,5? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Kortsluiting krijg je alleen maar als de spanning er nog op hebt staan, en je zult wel zo slim geweest zijn om je machine uit te zetten. Of als je MOBO permanent is doorgebogen en dan je machine weer aanzet. Overigens moet je wel uitkijken met dat doorbuigen van een MOBO aangezien de print kan breken of printsporen beschadigd kunnen raken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...