Ga naar inhoud

ntfs versus Fat32 bij AMD


Aanbevolen berichten

FAT32 kan op kleinere partities sneller zijn dan NTFS. Dat komt voornamelijk door het feit dat FAT veel simpeler in elkaar steekt en daar door minder 'overhead' (systeembelasting) dan NTFS meebrengt. Echter de nadelen van FAT (clustergrootte bij grote partities, foutgevoeligheid, fragmentatie) wegen m.i. niet op tegen de voordelen.
Link naar reactie
2 partities, een van 20 Gb en een van 20 Gb dus gewoon in tweeen gedeeld. drive c was dus eerst een ntfs part. maar is nu weer een fat32 part. alleen het nadeel ....je moet dus wel eerst de schijf weer recoveren. en alles weer opnieuw installeren.( toch wel makkelijk zo'n alles op cdrom branden) Het kan volgens mij niets met de prosessor te maken hebben ik draai met een AMD 1800+, en die is razend snel (al wel weer oud...slechts 1 jaar en 1maand)
Link naar reactie
[quote:11e9ccace6="Mr Spock"]nou moet je dat "langzaam" van het systeem ( in ntfs)niet denken in seconden ( 5 of 10 )....maar meer in "merkbaar trager" (3-4) t.o.v fat32[/quote:11e9ccace6] Dat ligt dus hoogstwaarschijnlijk aan de extra overhead. Heb je er tijdens het gebruik ook last van (in Win zelf)?
Link naar reactie
Nee ...zodra win is gestart merk ik eigenlijk bijna niets van de "traagheid" al hoewel, bij sommige zware software als er bv. uit een andere sub dir info moet worden opgehaald zou je zeggen dat het wat trager gaat. Nee het problem doet zich vooral voor bij het opstarten van Winxp en het afsluiten.[alleen bij NTFS] zodra ik de part.in fat32 heb geformateerd gaat alles als een speer![ en dan bedoel ik echt als een speer, oftewel RAZEND snel!] Ook heb ik al gekeken met msconfig wat er zoal wordt opgestart, maar daar zie ik niets vreemds. Als "achtergrond" software is alleen Norton 2002 en Outpost firewall-PRO actief.[trouwens een perfecte firewall]...........trouwens,bedankt [tot zover] voor je interesse! Mocht je denken dat er een virus actief is?...'t lijkt me uitgesloten dan zou ik er met fat32 ook last van moeten hebben!.....en Norton zou dan direct alarm slaan!
Link naar reactie
Met NTFS worden extra statistieken bijgehouden zoals b.v. last access. Uitzetten in: [HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\FileSystem] "NtfsDisableLastAccessUpdate"=dword:00000001 Bij het afsluiten wordt tevens gecontroleerd of de NTFS (netwerk) shortcuts nog kloppen. De service: Distributed Link Tracking Client stoppen en uitschakelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...