Ga naar inhoud

2PC 1 werkplek switch


Aanbevolen berichten

Ik vroeg aan een een winkel wat ik nodig had voor 2 computers op 1 plek en toen kreeg ik dit antwoord Dan kan je dit nemen. 1x Switch Handmatig PS2 K/M/M 2<>1 AB7540 14,00 4x Kabel Mouse/Key PS2 M/M 1.8m AK3235 2,00 2x Kabel VGA HQ 1.8 Mtr. M/M AK8232 8,00 Of dit alles leverbaar is kan ik morgen pas nakijken en bestellen kan via de online shop Het geeft geen superkwaliteit beeld met zo'n switch en kabels ertussen. mijn reply hierop was: Wat bedoel je met geen superkwaliteit? loopt de kwaliteit erg terug en waar precies loopt de kwaliteit van terug? omdat ik veel games speel op 1 computer wil ik daar goed beeld op hebben. ik heb ook een oudere computer en die wil ik gaan gebruiken om te downloaden en daar hoeft de beeldkwaliteit niet super van te wezen. hun antwoord was toen: kwaliteit kan erg terug lopen. Dat zit 'm in de kabels/aansluitingen/switch. Het geheel zorgt voor kwaliteitsverlies van het beeld. Mijn vraag is nu wat is jullie ervaring hier mee of zouden jullie mij een duidelijk advies hier over kunnen geven??? ps. sorry voor de lange post.
Link naar reactie
De kwaliteit van de VGA kabels hebben erg veel invloed. Met een slechte kabel er tussen veel kans op reflectie (dubbel beeld of schaduwbeeld o.i.d.). Bij een goed kastje en goede kabels, mag er geen of slechts weinig kwaliteitsverlies zijn. Voor de hoge resoluties (1280 breed) bereik je eerder de grens dan voor een lagere resolutie. Als dit punt belangrijk is, dan kan dat vooraf, in de winkel gecontroleerd worden. Tenminste, dat zou ik zo denken. Ik maak voor een beamer gebruik van een 10 meter lange (vrij dikke) VGA kabel. Daarmee heb ik geen problemen, resolutie 1024x768, dat wel.
Link naar reactie
Een switchbox van 14 euro kan alleen maar bagger-beeldkwaliteit opleveren. Komt nog bij dat zo'n goedkoop bakje niet aan muis- en toetsenbordemulatie doet, en daar kan 2000 (en misschien ook XP) niet tegen. Gevolg is dat je muis en toetsenbord keihard hangen als je even op de andere PC hebt gewerkt.
Link naar reactie
[quote:644bd4f031="BrigitteW"]en daar kan 2000 (en misschien ook XP) niet tegen. Gevolg is dat je muis en toetsenbord keihard hangen als je even op de andere PC hebt gewerkt.[/quote:644bd4f031] Ik gebruik ook zo'n goedkope box. En dat werkt okay ook met Windows 98, 2000 en XP door elkaar. Wat een probleem is als een computer crasht of een DOS driver of zo gebruikt wordt. Een duurdere box is een stuk prettiger omdat de ene computer gewoon kan opstarten terwijl de andere wordt gebruikt. Overigens moet ik kabels wisselen dringend afraden. Maar ja, het schijnt vaak toch wel te werken. Ik doe dat dus zelf ook. Maarre, toch wel uitkijken want er was een draadje te lezen van iemand die zijn computer niet meer kon herstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...