Ga naar inhoud

Vreemd probleem met het diskettestation


Aanbevolen berichten

Na vanmiddag mijn computer van een versie windows 98SE te hebben voorzien, weigert mijn diskettestation te werken! Voor de installatie van windows werkte alles naar behoren, maar nu met de nieuwe installatie weigert hij te werken. Wanneer ik in de verkenner op het diskettestation klik, hoor ik wat geratel in na ongeveer 10 sec komt er het bericht dat windows vindt dat de diskette niet geformatteerd is (wat niet zo is en ik kan dit controleren op een andere computer). Als ik dan kies voor formatteren volgt een keiharde vastloper. Klik ik op ' nee', gaat het zaakje gewoon verder maar nog steeds zonder toegang tot het diskettestation. Uit verbazing ben ik dan maar gaan eens gaan controleren of dan toch misschien mijn diskettestation het loodje heeft gelegd. Na wat proberen stuit ik op iets opmerkelijks; Het probleem doet zich alleen voor in windows! Start ik de computer op in DOS en tik dan 'A:' in en vervolgens 'dir', krijg ik netjes een lijstje. Maar start ik dan windows op om hetzelfde resultaat te krijgen met de verkenner, dan weigert ie. Ook het gebruik van de dos-prompt in windows levert niks op. Volgens mij ligt het probleem dus duidelijk bij windows, maar waaraan? Ik heb nog nooit van dit probleem gehoord en zou al helemaal niet weten waar ik naar een oplossing moet zoeken. Iemand een suggestie? Groeten, breurke
Link naar reactie
Ik denk dat het probleem wat dieper zit dan een conflict met het bestandssysteem (NTFS waar win98se geen raad mee weet). Voor de nieuwe win98 installatie had ik idd winxp. Toen ik besloten had om over te stappen naar win98 heb ik meteen de diskettes omgezet naar FAT32, omdat ik wist dat er anders problemen zouden komen. Het vreemde is nu dat een andere computer (ook met win98) wel deze diskettes kan lezen, maar de probleemcomputer weigert deze in windows te lezen, maar kan dat wel in DOS. Als het probleem aan NTFS lag, zou het probleem zich ook in DOS moeten voordoen, aangezien deze ook niet NTFS kan aanspreken. Maar ik zal straks uw advies proberen, mogelijk dat dit een oplossing is. Het blijft voor mij een vreemd probleem, voornamelijk omdat een andere computer geen problemen maakt... Groeten, breurke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...