Ga naar inhoud

Canon Powershot A40, zoeker


Aanbevolen berichten

zo'n camera's hebben daar altijd een beetje last van (dus geen dslr camera's) maar hoe extreem is het ? kan je soms eens je camera op een tafel zetten of iets dergelijks trek dan een voorwerp met je camera , een eer waar het voorwerp perfect in het midden staat van je lcd schermpje en een keer waar het voorwerp perfect in het midden staat van je optische zoeker en deze foto's eens hier posten? indien je ze hier niet kan posten mag je ze altijd eens doorsturen (gelieve eerst wel te resizen naar 800*600 of 1024*768) naar mij. e-mail : freewallpapers@hotmail.com. ik zal de foto's dan eens posten op een fotografie forum waar er verschillende mensen zitten die ook een powershot a40 camera hebben.
Link naar reactie
Even uitgeprobeerd op dezelfde camera: Als ik een object op ca. 2 m afstand fotografeer met het object in het midden van de zoeker, dan staat het object ook midden op de afbeelding. De afwijking is minimaal te noemen. Opvallend is wel dat het LCD scherm wat meer "rondom" weergeeft dan de zoeker. Toch maar even opnemen met Canon? Groet, Ton
Link naar reactie
Vanochtend in alle vroegte tijdens het uitlaten van de hond een kiekje geschoten, zie hier het resultaat: [img:69a80c953a]http://www.dulfer.net/images/2003%2004%2001.jpg[/img:69a80c953a] Voor het gemak even 2 kruizen erin gezet: [color=green:69a80c953a]Groen:[/color:69a80c953a] het midden waar het bord zou moeten zijn [color=red:69a80c953a]Rood:[/color:69a80c953a] waar het gefotografeerd is. Is deze afwijking normaal?
Link naar reactie
:roll: ik heb een gewone scanner maar wil ook dia's negatieven ed scannen. Nu heb je verschillende mogelijkheden een aparte diascanner kopen of een scanner die zo wel negatieven als gewone foto's kan scannen. Wat is het beste? waar moet ik speciaal op letten? Wat is de minimale hoeveelheid dpi die ik nodig heb om nagatieven te kunnen scannen? Alvast bedankt voor het advies. Groetjes René
Link naar reactie
heb uw foto eens op een fotografieforum geplaatst met uw vraag en naar 't schijnt is het wel degelijk normaal, niet alleen met de powershot a40, velen gebruiken daarom ook meestal het lcd schermpje met natuurlijk als nadeel het hoge batterijverbruik en niet altijd praktisch als de zon er o schijnt. enige oplossing koop u een digitale spiegelreflexcamera maar daar hang al snel een prijskaartje van 2000 euro aan vast en dan heb je nog geen lens voor erop of zoals ik een camera kopen waar de optische zoeker ook een lcd schermpje is maar dan een kleintje met heel hoge resolutie (dan valt het stroomverbruik wel goed mee), maar dat brengt dan ook een extra prijsje met zich mee.
Link naar reactie
Ik heb dit probleem ook voorgelegd aan Canon. Kreeg hierop dit antwoord: [quote:424bcc9fd6]'Wij moeten u meedelen dat het beeld dat u door u zoeker ziet overeen zou moeten komen met het beeld dat u ziet op uw foto’s indien u recht door de zoeker ziet. Indien het beeld dat u ziet door de zoeker te fel afwijkt van de foto’s dan zal u uw PowerShot A40 binnen moeten brengen bij een Canon verdeler bij u in de buurt voor herstelling. U kan de lijst van de Canon verkopers op onze website vinden www.canon.nl onder "verkooppunten".'[/quote:424bcc9fd6] Ik begeef me dan ook maar naar een verkooppunt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...