Ga naar inhoud

Master - en slavevraagje...


Aanbevolen berichten

Nog steeds is het voor mij nog niet helemaal duidelijk. Binnenkort wil ik mijn systeem gaan aanpassen met optische stations. Maar ja, hoe werkt die [b:7438b9afe4]Master [/b:7438b9afe4]en [b:7438b9afe4]Slave [/b:7438b9afe4]instellingen ook al weer? -------------------------------------------------------------------------------------- Wie kan mij helpen om de juiste volgorde van instellen te geven voor de IDE van mijn harddisks en optische drives? :( :( :( [i:7438b9afe4]Configuratie 1)[/i:7438b9afe4] 2x harddisk, 1x cdromspeler en 1x cdrewriter [i:7438b9afe4]Configuratie 2) [/i:7438b9afe4] 1x harddisk, 1x dvdspeler en 1x cdrewriter Slave is het middelste eind van de flat cable ?; Master is het eind van de flat cable toch? Wat betekent [b:7438b9afe4]CB [/b:7438b9afe4](Cable Select op mijn apparaat)? ----------------- Alvast bedankt :wink: :wink: :wink: ----------------- [b][/color]
Link naar reactie
Conf 1 Op de eerste IDE controller zet je de HDD's . De snelste op master. Dan op de 2e IDE controller zet je de brander als master en de dvd als slave. (kan ook wel andersom maar het wordt aanbevolen de brander als master te doen) Bij config 2 doe je gewoon config 1 alleen laat je dan de slave weg. Dat van slave/midden en master/eind weet ik niet zeker, gewoon even proberen, anders even de search gebruiken daar staat het ook wel. EN cable select kun je gebruiken als er niet meer als een device op de ide-controllers zitten.
Link naar reactie
dat het het einde master is en het midden slave of andersom is onzin. Dat maakt allemaal niet uit. De master of slave instelling doe je door de jumpers aan te passsen achterop de harde schijf en cd(r)-speler. Let er bij de flatcable wel op dat je um niet verkeerd om aansluit. Dus de rode lijn van de kabel moet bij pin 0 of 1 zitten.
Link naar reactie
[quote:623f0ada64]Dan op de 2e IDE controller zet je de brander als master en de dvd als slave[/quote:623f0ada64] In dit geval is het wel mogelijk, dat je brand programma een melding geeft dat de data doorvoer mogelijk niet jofel verloopt als je "on the fly" kopieert. Als je systeem zwaar genoeg is, kun je die mededeling echter negeren.
Link naar reactie
[quote:8b70497553]Dan op de 2e IDE controller zet je de brander als master en de dvd als slave[/quote:8b70497553] In dit geval is het wel mogelijk, dat je brand programma een melding geeft dat de data doorvoer mogelijk niet jofel verloopt als je "on the fly" kopieert. Als je systeem zwaar genoeg is, kun je die mededeling echter negeren.
Link naar reactie
[quote:d1a54ba61b="Bullboom"]dat het het einde master is en het midden slave of andersom is onzin. Dat maakt allemaal niet uit. De master of slave instelling doe je door de jumpers aan te passsen achterop de harde schijf en cd(r)-speler.[/quote:d1a54ba61b] Het is niet helemaal onzin omdat volgens de ATA specificaties de master aan het einde van de kabel dient te zitten. T/m ATA33 was dit niet verplicht. Vanaf ATA66 is het wel verplicht wat je ook kunt zien aan de verschillende kleur connectoren. Dus na de jumper instellen is het toch zaak je apparaat aan de juiste connector aan de kabel te hangen.
Link naar reactie
[quote:712b9feb40="ForumFreak"]Maar heeft dan ook het ene apparaat voorrang op het andere apparaat, bij een brander ook master en een dvdrom op slave. Of maakt dat allemaal niet zoveel uit? :-?[/quote:712b9feb40] Inderdaad is er een klein nauwelijks merkbaar verschil. De master krijgt een pietsie meer tijd toebedeeld t.o.v. de slave. Om die reden de configuratie te verwisselen, lijkt me wat overdreven alhoewel er mensen zijn, die menen dat het voordelen heeft de brander als master te plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...