Ga naar inhoud

[Soundcard] Packard Bell weer...


Aanbevolen berichten

Hoi mensen, Grote fout eigenlijk, een pc kopen van PB. Pokkeduur en natuurlijk achteraf minderwaardig voor wat er zelfs op dat moment al te krijgen is. Allemaal supergebruikersvriendelijk, dat wel. Maar de hardware die ze op sommige onderdelen erin stoppen is soms zo vaag en uitzonderlijk dat je bijna niet anders kunt dan de recovery discs van PB erbij te halen en er toch maar aan geloven: een PB machine loopt alleen lekker als die draait op software en drivers van eigen bodem. Nou, dat heb ik gemerkt. Ik heb schoon genoeg van die discs en wil nu mijn PC zelf tune-baar maken zodat ik voortaan zelf kan beslissen wat ik voor OS op me pc wil hebben. Er moest eerder al een nieuwe modem in (werd niet herkent door windows, nergens door...). Ook deed het geluid het niet echt. Eerst kon ik er wel mee leven maar langzaaam maar zeker heb ik het meer en meer nodig. Ik heb nog wel een simpel SB 16 kaartje liggen maar ik wil eerst kijken of het toch niet aan de praat te krijgen is met drivers die ik ergens weg kan halen. Ik heb bij systeem wel een "PCI Device" staan bij overig, dat zal dan wel de soundcard zijn. Maar ik heb geen driverdiscs (ja de smartrestore, maar die is strengbeveiligd enzo) en het typenummer schijnt "Aztech PCI 288" te zijn. Zoek maar niet op de site van Aztech zelf want daar staat niets bruikbaars. Heb al een bestand van 16 Mb gedownload dat het zou moeten zijn maar tevergeefs. Windows waarschuwd al met dat het niet de officiele drivers voor dit apparaat zijn en na een reboot blijft het nog steeds stil... Wie o wie heeft nog een tip voor me? Wie heeft het op een softwarematige manier opgelost? Dus niet geluidskaart vervangen maar echt de goede drivers erbij gevonden? Of wie helpt meezoeken?
Link naar reactie
[quote:a75d7b276b="david2"]zo slecht pb ook nie[/quote:a75d7b276b] Beetje overbodige reactie lijkt mij... Je geeft geen antwoord op m'n vraag, je beargumenteerd niets, je hebt geen tips... Alleen die ene zin van dat het niet zo'n goed idee was om een pb pc te kopen zeg je dat pb nou nog niet zo slecht is...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...