Ga naar inhoud

Harde schijf met problemen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb 2 maanden terug een oudere pc gekocht maar met de harde schijf heb ik alleen nog maar problemen gehad. De harde schijf van ongeveer 3 gb bevat allemaal beschadigde clusters. Hierdoor krijg ik bij het opstarten een scandisk melding maar scandisk loopt bij de 70% vast, zo ook de installatie van Windows 98. Als ik maar toch boot van de harde schijf duurt het ongelofelijk lang voordat ik in Windows 98 ben (10 minuten) en doet ie het nog steeds niet omdat hij weer melding van een beschadiging geeft. Hoe kan ik deze harde schijf repareren want ik ben niet van plan om hem weg te doen :) Zijn hier programma's voor, ik ben al bezig geweest met PM8 maar dat haalt de fouten ook niet egt weg ondanks dat ik hem steeds weer formatteer. By the way: ik wil geen nieuwe kopen! met vr. groet, Peter
Link naar reactie
De situatie is als volgt: Ik heb 2 pc's een oude waarop de rest kan en de goede waar ik op kan! Die oude is een Celeron 266 MHz maar met internet erop gaat dat prima. Nu heb ik geen zin om dat een schijf van 20 à 40 gb er in te hangen. Die 3 gb worden al niet gebruikt, aangezien op de andere pc toch 40 gb zit. Kortom: hij moet worden gerepareerd :lol:
Link naar reactie
[quote:7640bb030b="Peter Hoogendoorn"]De situatie is als volgt: Ik heb 2 pc's een oude waarop de rest kan en de goede waar ik op kan! Die oude is een Celeron 266 MHz maar met internet erop gaat dat prima. Nu heb ik geen zin om dat een schijf van 20 à 40 gb er in te hangen. Die 3 gb worden al niet gebruikt, aangezien op de andere pc toch 40 gb zit. Kortom: hij moet worden gerepareerd :lol:[/quote:7640bb030b] Kortom: hij moet worden gerepareerd suc6 er mee een badsector is een kras of stof deeltje op de plaaten of de leeskoppen zijn stuk. maar ja gewoon lekker door gaan met prutser je komt er wel zelf achter dat je het niet kan repareren :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
[quote:3458203899="Peter Hoogendoorn"]Je moet dominee worden, kan je mensen moed in praten :D Maar uit mijn jeugd ken ik het volgende: [b:3458203899]Geeffffff nooooooittttt ooppppp![/b:3458203899] Dus....... Wie weet er wat beters dan aan blijven prutsen! Een goede oplossing![/quote:3458203899] blijf maar lekker op je centen zitten is zeker ook iets uit je jeugd :evil:
Link naar reactie
Ja, ik zit op mijn portemonnee. Mijn oma zegt altijd: Wie het kleine niet eert, is het grote niet waard! Geen geld over de balk gooien! [b:17cd27c4b3]En snuiven is al duur zat :) [/b:17cd27c4b3] Maarrrrrr ik mag niet kwaad worden want dan krijg ik gezeur met de moderator maar ik zit niet te wachten op koop reacties, ga jij maar LiteOn kopen, ben jij ook weer blij :D
Link naar reactie
[quote:1cbd22b356="Peter Hoogendoorn"]Ja, ik zit op mijn portemonnee. Mijn oma zegt altijd: Wie het kleine niet eert, is het grote niet waard! Geen geld over de balk gooien! [b:1cbd22b356]En snuiven is al duur zat :) [/b:1cbd22b356] Maarrrrrr ik mag niet kwaad worden want dan krijg ik gezeik met de moderator maar ik zit niet te wachten op koop reacties, ga jij maar LiteOn dakkozijnen kopen, ben jij ook weer blij :D[/quote:1cbd22b356]En snuiven is al duur zat neem een lekkere tube pattex. zo te lezen zijn je grijze cellen al danig aan het aftakelen
Link naar reactie
[quote:105b6ca0b3] En snuiven is al duur zat neem een lekkere tube pattex. zo te lezen zijn je grijze cellen al danig aan het aftakelen [/quote:105b6ca0b3] Ik citeer uit de FAQ: [quote:105b6ca0b3] Wees vriendelijk en beleefd; grof verbaal geweld is in dit forum niet toegestaan. Val uw medegebruikers niet aan omdat hun kennis lager is dan de uwe, maar steek liever een helpende hand uit. Probeer tegelijkertijd in uw communicatie zou duidelijk mogelijk te zijn, zodat u uw medegebruikers niet voor raadsels stelt. En als u om de mening van anderen vraagt, wees dan niet verontwaardigd als u kritiek krijgt. Als u zich beledigd of benadeeld voelt door een medegebruiker, kunt u contact opnemen met een van de moderators. [/quote:105b6ca0b3] Moderator, ik word gepest en beledigd. Wilt u hier wat aan doen! Ik blijf een heer op het forum en bega niet dezelfde fout als de vorige keer!
Link naar reactie
je lokt het zelf uit..... Je vraagt advies en als je dat dan krijgt sla je het in de wind omdat je denkt het beter te weten. zoek het dan lekker zelf uit..... Een schijf met van jou genoemde symptomen is niet meer te repareren, het enige wat je nog kunt proberen is een low-level format zodat de slechte sectoren gemarkeert worden en niet meer gebruikt. maar je zult er dan binnen de kortste keren weer nieuwe hebben. maar zoals plextor al aangaf zijn het verslijt symptomen, de platter of head is beschadigd.
Link naar reactie
[quote:836e4c847d]je lokt het zelf uit..... Je vraagt advies en als je dat dan krijgt sla je het in de wind omdat je denkt het beter te weten. zoek het dan lekker zelf uit..... [/quote:836e4c847d] Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Bij de eerste post geef ik al aan dat ik niet zit te wachten op een antwoord over koop een nieuwe, hij is verrot, etc.. Ik zoek een normale oplossing mbv Partition Magic (heb ik al geprobeerd), als je dit niet weet: reageer dan niet! :wink: En ik lok niets uit!!!!
Link naar reactie
Ok, dit gaat de verkeerde kant op. Laten we elkaar respectvol behandelen. Het antwoord van micky.g is een goede. Je kunt een tooltje om de schijf low-level te formatteren vinden op de website van de fabrikant van de schijf. Eventueel kun je onder dos met de Norton Utilities aan de slag. Bij veel oude schijven zijn de cylinders waar de FAT-tabel op staat kaduuk. Soms lukt het om de schijf weer aan de gang te helpen als die betreffende cylinders als <BAD> worden gemerkt. Na het partitioneren en formatteren komt de FAT-tabel op een andere cylinder en werkt de schijf weer. De kans is klein dat het gaat lukken, maar wie niet waagt die niet wint. Dit lijkt me een goed moment om deze tread te sluiten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...