Ga naar inhoud

Photosmart 850 of Olympus 750 uz


Aanbevolen berichten

Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer de olympus 750 uz verkrijgbaar wordt in België en in Nederland en eventueel in welke winkel? Daarnaast zou ik willen weten of de photosmart 850 een alternatief zou kunnen zijn voor de Olympus 750 uz. Heeft iemand ervaring (positief/negatief) met deze camera's? Vriendelijke groeten, Bart.
Link naar reactie
ikzelf heb een hp 850 en ben daar heel tevreden van, beeldkwaliteit is goed tot heel goed, zie foto's op mijn website, de foto'sop mijn site zijn wel geresized voor een echt oordeel zou je niet geresizde foto's moeten zien, als je wilt zet ik er wel eens twee op mijn site (eentje macro en eentje gewoon). je kunt bijna alles manueel instellen op de camera, dit is leuk voor effecten(bv sluitertijd tot 16sec en f-getal te regelen tussen 2.8 en 11.4) witbalans kan je ook zelf instellen maar is meestal niet nodig omdat die camera een heel goed autowitbalans heeft (op dat gebied overtreft hij zelfs veel duurdere digicams) soms word er geklaagd door eigenaars van deze cam dat ze geen scherpe beelden hebben maar hoeden er wel geen rekening mee dat je 8x zoom hebt, dit komt overeen met 300mm analoog, dus als de lichtomstandigheden wat minder zijn (bv valavond, binnenshuis) en je zoomt volledig uit heb je wel een vaste hand nodig of een statief doordat de camera dan een langere sluitertijd gebruikt. de flits is redelijk krachtig. camera maakt gebruik van electronic viewfinder, die heeft als voordeel dat je precies ziet wat je trekt zoals bij dslr maar heeft als nadeel dat het wat moeilijker is om snel bewegende dingen te trekken. kwestie van batterijen, de camera gebruikt aa batterijen wat ik een groot pluspunt vind, je hoeft dan niet dure batterijen te kopen van het merk zelf en als je bv op reis bent en je batterij is plat kan je het eerste beste winkeltje binnenstappen om wat duracels te kopen. ikzelf gebruik NIMH 1800 Ma/u batterijen, zijn wel duur in aankoop maar gaan heel lang mee en laden snel op en hebben geen geheugen. enige nadeel camera in mijn ogen is dat je bv geen extra voorzetlenzen kunt monteren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...