Ga naar inhoud

AEG L56840 geeft code 51. Tips gewenst h


Fredd1001

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Een AEG L56840, 9145244302 waarvan de start lamp blijft knipperen en doet verder niets. Test geeft 5 X groen en een maal rode lamp, code 51, dus problemen met de thyristor/ motor. Het probleem is ontstaan bij het aanspreken van de aardlek schakelaar, bij een reset daarvan ging de groeps zekering er één maal uit. Ik heb de motor uitgebouwd, borstels lijken nog in orde ( lengte is ongeveer 17-18 mm), ik heb de motor gereinigd. Op de print zat wat koolstof aanslag, dit verwijderd en heb de solderingen rond de thyristor doorgesoldeerd. Verder kan ik aan beiden niets bijzonders vinden, het probleem blijft. Wanneer ik de koolborstels ontkoppel is de fout weg en functioneert de wasmachine, uiteraard zonder de trommel te kunnen draaien. Ik kan niet bepalen wat er aan de hand is en of het nu de motor of de elektronica is die het probleem veroorzaakt. Wat zou ik nog kunnen doen om te bepalen hoe verder te gaan?
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...