Ga naar inhoud

Siemens iq700 doet niets meer, alle lich


semdejong

Aanbevolen berichten

Hallo forum, ik heb een problem met mij wasmachine. Mijn Siemens iq700 doet niets meer, alle lichtjes uit knoppen reageren niet. (WM14s443NL/7 ; is 5 jaar oud)) .Heb stroom er een tijdje afgehaald en weer aan gedaan maar maakt niet uit, hele display is "dood"en reageerd niet op de knoppen. Las ergens dat het de printplaat zou kunnen zijn en dat er geen zekeringen in dit apparaat zitten, iemand enig idee?
Link naar reactie
Klopt, de meeste kans heb je op een defecte module print. Controlleer de beide printen boven in de machine (achter de bedienings knoppen) en de module onder in de machine die de motor aanstuurt op losse contacten en gesprongen onderdelen. Bij twijfel een paar duidelijke foto's maken van de elektronica printen en deze ergens op internet plaatsen waar we ze kunnen zien. Het gaat mij voornamenlijk op het deel waar een IC zit met 7 pootjes(= een zwart blokje met aan de ene kant 3 en aan de andere kant 4 pootjes.)
Link naar reactie
Laatste foto: die witte vlekken lijken op water sporen. Is niet de oorzaak maar verwijder dit wel even. Watten staafje met wat spiritus is voldoende. Eerste 3 foto's: TNY267GN op de gok vervangen. http://www.distrelec.nl/nl/switching-regulator-smd-8b-pin-power-integrations-tny267gn/p/17336333?wt_ga=18040545047_73040310287&wt_kw=18040545047_tny267gn&gclid=CJmx8rmihMkCFVZAGwodmokKNA
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...