Ga naar inhoud

Wasmachine veel te heet


Onno-2

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een tweedehandse Candy grand o infotext wasmachine, maar die wordt veel te heet. De stoom komt er uit. Ik denk dat de thermostaat niet goed werkt. Weet iemand wat je daar aan kunt doen. Waar zit die thermosthaat hoe haal je hem er uit en vervang je hem en waar kun je een nieuwe thermostaat bestellen?
Link naar reactie
Het model is GO 614 txt - 14 s. Hij wordt trouwens niet steeds zo heet dat hij gaat koken. Maar hij is meestal wel veel heter dan dat de bedoeling is. Alleen het wolwas en handwas programma lijken nog goed te werken. Ik heb net geprobeerd om met aquaplus, dus met extra water te wassen op 40 graden voor sterke weefsels. Maar dan voelt het glas nog zo heet aan, dat je je hand er maar net tegenaan kunt houden. Iemand opperde ook nog dat het zou kunnen dat er te weinig water in komt. Maar met dat aquaplus programma zat er wel aardig wat water in. Als ik weet wat ik moet vervangen en waar ik dat kan bestellen kom ik er denk ik wel uit. Ik heb ook nog hulp van een vriend die vrij technisch is.
Link naar reactie
Ik verdenk de http://www.europart.nl/wasmachine+onderdelen/electronica/candy/thermostaat/49005297+00861010/. Deze zit aan de achterkant van de machine in de kuip, naast het verwarmings element. Controleer de stekker verbinding hiervan. Is deze goed, haal dan de sensor er uit. Indien hij onder de prut of kalk zit dan de sensor schoonmaken en weer terug zitten. Geef de machine dan een beurt met een machine reiniger en probeer hem dan nog eens. Indien hij niet vuil is dan de sensor vervangen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...