Ga naar inhoud

Abit KT7-raid en AOpen FSP300-60BT voeding


Aanbevolen berichten

Dit is een meer specifieke beschrijving van een probleem dat ik al eerder heb gepost onder 'moederborden' Ik heb een Abit KT7-raid mobo met een AOpen HQ45PRO-P4 kast waarvan de voeding FSP300-60BT (12V)(ATX12V/ATX 2.03)het niet voor elkaar krijgt het systeem te laten draaien..het mobo start even op maar stopt er gelijk weer mee (slaapstand ???) Verschillende andere voedingen geven geen probleem. De voeding met een ander mobo (AH pc met Athlon 1GHz)werkt wel !! Iemand een verklaring (en oplossing)voor dit probleem ???
Link naar reactie
Abit KT7 en KT7A moederborden zijn zeer kritisch wat betreft schommelingen van de voedingsspanning. In vergelijking met andere moederborden ligt het stroomverbruik iets hoger, vooral in warme toestand (bv reboot). Je hebt echt een voeding nodig die een constante stroom kan leveren onder alle omstandigheden. Het "wattage" dat wordt opgegeven is niet altijd van belang, zo kan je systeem feilloos draaien met een 250W PSU, en kuren vertonen met een 400W. Let vooral op het aantal "Ampére" dat kan geleverd worden op de 3V en 5V. Specificaties kan je steeds terugvinden op de AMD site.

Eddy

Wordt vervolgd door BA

Link naar reactie
Probleem opgelost: kennelijk toch defecte (?) voeding. Systeem start zonder problemen met andere voedingen (2 geprobeerd). Gebeld met de zaak waar ik de kast heb gekocht (ACI Zoetermeer): stuur de voeding maar op dan krijgt U gelijk een nieuwe. Donderdag voeding op de post, zaterdag nieuwe voeding, systeem loopt nu als een zonnetje ! Over service gesproken !!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...