Ga naar inhoud

DVD Rippen - Leessnelheid


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben momenteel backups aan het maken van mijn dvd's door ze op mijn harde schijf te rippen. Ik doet dit met behulp van mijn DVD lezer AOPEN DVD1648 AAP PRO en DVDShrink 3.2.0.15. Ik wil ze rippen met de best mogelijke kwaliteit, zodat ik ze altijd terug kan branden als mijn originele dvd's kapot zijn en dat ik dan zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies heb tegenover het originele schijfje. Mijn vraag is nu: verbeter ik de kwaliteit van mijn DVD-rip door de leessnelheid van mijn dvd lezer te verlagen (mbv Nero Drivespeed) of maakt dit helemaal niets uit? Alvast bedankt, Sam
Link naar reactie
Het is niet zo eenvoudig dat je kunt stellen dat wanneer je de leessnelheid op 1x zet je een betere rip krijgt dan wanneer je de snelheid op 2x zou hebben. Het een en ander is namelijk afhankelijk van verschillende factoren (o.a. brandkwaliteit van het schijfje, goede samenwerking tussen schijfje en lezer) waardoor je tot een, nog onbepaalde, snelheid kunt gaan met lezen die nog een foutloos resultaat oplevert. Boven die (onbepaalde) leessnelheid kan de, standaard aanwezige, foutcorrectie leesfouten niet meer corrigeren en krijg je fouten in je resultaat. Het een en ander kun je testen met b.v. Nero Burning Rom's testtool; daar kun je een leessnelheid instellen en kijken of de dvd met die snelheid zonder fouten in het resultaat (fouten, die immer optreden, worden nog door de foutcorrectie 100% gecorrigeerd) kan worden uitgelezen. Zo kun je zelf bepalen tot welke leessnelheid het goed gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...