Ga naar inhoud

Lattop op TV aansluiten


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met het volgende probleem: Ik wil op korte termijn een nieuwe (LCD of Plasma) TV kopen en tevens een nieuwe laptop. Deze laptop is als aanvulling op mijn desktop pc en is enkel bedoeld om vanaf de bank enzo te kunnen internetten en tekstverwerken. Tevens wil ik op de laptop (gedownloade) films kunnen afspelen en vertonen op de tv (dus laptop op tv aansluiten). Hierbij moet het geluid natuurlijk ook goed werken (ik wil tevens een 5.1 set ofzo kopen). Mijn vragen: Waar moet ik op letten bij de aanschaf van de tv, laptop en geluidset? Vaag heb ik gehoord over termen als HDMI en DVI, hoe zit dit precies? En zijn er nog andere specifieke dingen waar ik voor moet waken? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ten eerste moet je laptop voorzien zijn van een tv-kaart, liefst met een HDMI- aansluiting om volledig digitaal te kunnen doorsturen, uiteraard moet je TV dan minstens HD ready zijn ( of beter full HD). Dit kan ook via DVI, maar dan zal je je geluid afzonderlijk op je laptop moeten aansluiten. Je laptop op je TV aansluiten kan verder ook via een component aansluiting of RGB.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...