Ga naar inhoud

Nieuwe Geluidskaart + Speakerset


Aanbevolen berichten

Beste mede-forum genoten, Afgelopen week was mijn speakerset stuk gegaan. Er stond blijkbaar teveel spanning op de kabel, want die is gebroken, vlak bij het einde. Op zich niet zo'n ramp, aangezien ik toch al van plan was om een nieuwe te kopen, en dan wel wat beters dan wat ik had. Onboard geluid, en 5.1 van Philips voor 25e. Aangezien ik echt enorm veel muziek luister wil ik graag een set dat daar erg goed geschikt voor is. Ik speel ook wel eens een spelletje (GRID), maar daar heb ik weinig tijd voor. Verder word er ook nog wel eens een film gekeken, HD vooral, maar dat gebeurt ook echt niet wekelijks. Aangezien ik graag zo veel mogenlijk waar voor mijn geld wil, denk ik dat het beter is om een 2.1 setje te kopen, i.p.v. een 5.1 want dan betaal je wat minder voor dezelfde kwaliteid. (Of zie ik dit verkeerd?) Zo kwam ik uit bij de volgende set, de Altec Lansing FX-6021 [url]http://tweakers.net/pricewatch/90745/altec-lansing-fx-6021-(21-2x-125w-50w).html[/url] Dit lijkt mij wel een redelijk goed setje. Ook beter dan de Z3200. Maar suggesties zijn graag welkom :P . Vervolgens heb ik onboard geluid (GigaByte P35-DS4). Ik weet niet of dit echt goed geluid is, of dat een geluidskaart echt stukken beter is. Dus ik ging maar wat op zoek naar een geluidskaart, maar die dingen die zijn nog redelijk duur... Voor sommigen koop je zowat een heel mobo... Maar aangezien geluidskaarten volgens mij wel even mee gaan (bij processoren blijf je aan de gang), mag het dan ook wel wat kosten. Ik heb hier alleen geen enkel verstand van dus wat raden jullie me aan? Het hoefd echt niet het beste van het beste te zijn. Enige voorwaarde is wel dat het werkt onder Windows Vista x64, en misschien later onder "Windows 7". Maar daar valt waarschijnlijk nu weinig van te zeggen. Ik ben benieuwd, wat jullie er van vinden!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...