Ga naar inhoud

Digitaal opnemen


Aanbevolen berichten

Iemand ervaring met digitale televisie en het opnemen daarvan? Vanwege een nogal irritante ruis in sommige belangrijke zenders zoals SBS6, heb ik digitenne van KPN aangeschaft, Werkt opzich perfect, maar het opnemen wil niet zoals ik het wil. Ik heb de digitale tuner alleen met een SCART-aansluiting verbonden met de hd-recorder. Vervolgens heb ik in de HD-recorder in het Guide+systeem de tuner als externe ontvanger toegevoegd en in de editor heb ik bij iedere zender de bron veranderd van tuner naar Ext. Rec. 1 (Line 1) met de bijbehorende zender daarachter. Maar je raad het al, om digitaal op te nemen moet de digitale tuner aanstaan EN op de juiste zender. Dus ook al is RTL4 Ext. Rec. 1 P.004 en SBS6 Ext. Rec. 1 P.006, dan reageert de hd-recorder daar niet op. Hij kijkt niet naar welke zender ingesteld staat, maar pakt gewoon Line 1 als opnamebron, dus neemt ie het kanaal op waar digitenne op dat moment opstaat. Er zijn geruchten dat hd-recorders met een Guide+systeem en een bijbehorende G-link WEL commando's naar een digitale tuner kunnen sturen, om bijv. van zender te switchen. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Dus weet iemand of het uberhaupt kan? Ligt het dan aan mij, bijv. verkeerd op elkaar aangesloten of verkeerde instellingen? Of ligt het aan de digitenne tuner van KPN? Het is een Topfield-tuner. Als het aan de digitenne ligt, weet iemand dan digitale televisie waarbij je wel de tuner kan laten aansturen door de G-link van een HD-recorder?
Link naar reactie
Zelf heb ik een Pioneer DVR-530H-S HDD recorder. Daar hoort een kabeltje bij met aan het eind een infrarood oog. Het stekkertje aan de andere kant gaat in de HDD-recorder en het infrarood oog hang je voor de digitale tuner (in mijn geval geen digitenne, maar een digitale ontvanger via de kabel). De tuner moet wel altijd aanstaan, maar op het moment dat de HDD gaat opnemen, schakelt hij de tuner naar het juiste kanaal. UIteraard heb ik ook alle zenders in moeten voeren. Dus SBS 6 op L1 P 006. Hoe dat bij digitenne werkt, weet ik niet, maar maar mogelijk heb je hier toch iets aan.
Link naar reactie
Ik heb net Sony gebeld en die zegt dat digitaal opnemen niet mogelijk is, behalve het live opnemen dan. Maar op het net lees ik van verscheidene mensen dat GUIDE+ prima werkt met de G-link en de juiste instellingen. Doe ik iets fout dan? Basisinstellingen zijn ingesteld op: Externe ontvanger 1 met als bron Sateliet, Terrestriaal aards, met als merk ??? (Topfield van Digitenne staat daar niet tussen) en op Lijn 1. Dan wordt er gevraagd of de digitenne op zendernummer 12 staat, daar zet ik hem dan op en dan druk ik op JA. Hij zendt dan een code en geeft aan dat het installeren van de ontvanger compleet is. Dan ga ik naar het instellen van het hosting channel en wijzig dit naar bron Ext. Rec. 1 en zendernummer P018 (Eurosport op mijn digitenne). Vervolgens laadt de Guide+ geen programma's meer. Drie keer per dag springt de EPG even aan, maar 3 minuten later verdwijnt het ook weer. Kortom, hij zal de programma-informatie wel niet kunnen ophalen en breekt daarom het proces weer af. Wat doe ik fout? Als ik het hosting channel op de tuner instel, laadt hij de epg wel, maar dit is dan dus analoog. Als ik dan de bron van de zenders in de editor aanpas, dan springt de digitenne niet naar de goede zender als er iets opgenomen moet worden, maar neemt ie op waar hij dan op staat. HELP!? :cry:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...