Ga naar inhoud

Onbruikbare DVD+RW's


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb problemen met het gebruik van DVD+RW's in mijn HDD-recorder. Als ik een nieuw DVD-tje gebruik, kan ik hiermee alles doen in mijn HDD-recorder. Ik kan de disc formatteren in de recorder en ook kan ik opgenomen programma's 'branden' op die lege DVD+RW. Uiteraard is een gebrande DVD+RW ook gewoon af te spelen op de recorder. Maar ik heb ook DVD+RW's die ik niet (meer) kan gebruiken in de HDD-recorder. Dat wil zeggen dat ik de inhoud van de DVD wel kan afspelen op de recorder, maar ik kan geen bewerkingen meer uitvoeren. Ik kan de DVD dus niet meer formatteren in de HDD-recorder. Ook de functie om opgenomen programma's op de DVD+RW te branden is niet meer beschikbaar. Dit komt dus omdat deze DVD's ook een keer in de computer geformatteerd zijn en daar toen met Nero iets op is gebrand. Daarna zijn, behalve afspelen, in de HDD-recorder geen opties meer mogelijk, dus blijkbaar doet de PC iets met de DVD (ofwel tijdens het formatteren, ofwel tijdens het branden) waardoor hij onbruikbaar wordt voor de HDD-recorder. Weet iemand misschien een tool of een bepaald programma, waarmee je de disc kunt formatteren en branden op de PC, maar later ook gewoon voor de HDD-recorder kan gebruiken? Ik wil namelijk bestanden die op de PC staan middels een DVD+RW op de harde schijf van de HDD-recorder zetten. Doordat deze functies nu niet beschikbaar zijn, gaat dit niet.
Link naar reactie
Mijn ervaring met DVD+RW's is dat ze niet immer betrouwbaar zijn en minder goed uitwisselbaar zijn tussen de diverse apparaten dan +R's, mogelijk is een enkel exemplaar bij jouw ook niet 100%. Of dit het geval is kun je uitproberen door hetzelfde (wissen op de pc en dan gebruiken in de recorder, hetgeen voorzover ik weet universeel zou moeten werken) eens te proberen met een ander exemplaar, eventueel van een of meerdere andere merken.
Link naar reactie
Gewist met Nero. Gekozen voor de optie volledig. Heeft dan ook 20 min in beslag genomen. Maar helaas, DVD is niet meer bruikbaar in de recorder. Ook met DVD+RW's van een ander merk is dit een probleem. Heb nu namelijk verschillende merken geprobeerd. De fout ligt hem waarschijnlijk niet in het branden, maar in het formatteren. Heb de laatste keer niets gebrand, maar slechts alleen de disc geformatteerd/gewist. Iemand nog een andere oplossing of wellicht een tool die de schijf zodanig wist dat gebruik in de recorder mogelijk blijft? Heb zelf Nero, Final Burner en de DVD Writing Tool van TMPG al geprobeerd. Wat ik even moet opmerken is dat een DVD+RW (nieuw) die ik wél in de HDD-recorder heb kunnen gebruiken niet alleen een VIDEO_TS map op de disc wegschrijft, maar ook een VIDEO_RM map. Als je de schijf op de PC wist, gooi je deze map dus ook weg. Daar zal de oorzaak wel in zitten, maar heeft iemand dan een idee hoe of wat om dit te herstellen of om op de PC een VIDEO_RM map met je film mee te branden? Of zodanig te formatteren dat je wel een VIDEO_RM mapje op je DVD overhoudt?
Link naar reactie
[quote:55a4d3a58f="gerben"]Kun je nagaan hoe de dvd in de recorder wordt geformatteerd? Zal wel een packet writing formaat zijn. Mogelijk kun je in de pc hetzelfde formatteren.[/quote:55a4d3a58f] Ik heb even gegoogled, maar kan het niet ontdekken. Heb Sony ook gebeld, maar daar is het technische verstand echter van een laag niveau, kortom, ze konden me niet helpen. Laten we even voorop stellen dat de recorder inderdaad in packet writing formaat formatteert. Hoe doe je dat dan op de pc?
Link naar reactie
Hmm, juist het formatteren in MRW-formaat is de enige optie die niet te selecteren is. Maar ik heb wel via een ander forum een andere oplossing gevonden. Voor de liefhebbers die hetzelfde hadden, hebben of krijgen: Mijn recorder (en ik denk elke andere recorder die ook een HD heeft) heeft behalve de opties in het menu om te formatteren, te branden en allerlei andere dingen te doen (dingen die voor sommige DVD's niet meer mogelijk zijn wanneer je deze DVD's eenmaal geformatteerd of gebrand hebt in de PC) ook één specifieke knop op de afstandsbediening zitten, waarmee je direct tijdens het kijken van een DVD die je afspeelt op je recorder, dit kopieert naar de HD van je recorder. Fluitje van een cent dus. Het enige nadeel wat je kan benoemen is dat het overzetten van een DVD naar je HDD real-time is. Dus een DVD met een film van 2 uur, zal ook exact dezelfde tijd in beslag nemen om naar de HDD gekopieerd te worden, omdat je alleen maar kan kopiëren tijdens het (in normale stand) afspelen. Maar ja, daar heb ik zelf eigenlijk geen enkele problemen mee. Iedereen in ieder geval bedankt voor de aangeboden hulp en moeite!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...