Ga naar inhoud

Help: kan geen DVDs branden


Aanbevolen berichten

Ik heb dit topic al eens aan de orde gesteld (DVD speler wordt (soms) niet herkend; http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=190805) en steeds keurig de aanwijzingen van Jolo gevolgd, maar het probleem doet zich nog steeds. Als laatste werd er een oplossing 'format 'c'' gegeven, maar ook dat helpt niet. Op de één of andere manier wordt het medium 'DVD' niet herkend. Ik heb zelfs een externe DVD brander aangesloten (via USB) maar ook daar verandert de 'DVD-rw' in 'CD-rom' als ik een (leeg) DVDtje plaats. De vaste brander en de 'lezer' worden steeds keurig herkend in BIOS en DEZE COMPUTER. Overigens gaat het branden van CD's prima. Ik heb diverse brandprogramma geprobeert, maar die geven allemaal alleen maar de optie 'CD branden'. Er zal toch wel iemand ooit eens hetzelfde probleem gehad hebben :evil: Wie oh wie kan mij helpen. Een nieuwe PC kopen omdat je DVDbrander niet werkt is natuurlijk niet écht een optie.... Gr Ed
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Vandaag de PC naar een reparateur (2supportit in Zoetermeer) gebracht. Wat blijkt? Originele brandprogramma is corrupt. Dat had ik al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Bedrijf heeft DVDBurnerXP geinstalleerd en alles loopt weer perfect......Bedrijf is een behoorlijke tijd bezig geweest om alles door- en na te meten alvorens deze simpele conclusie gerokken kon worden. Mijn € 30,- waren dus wel besteed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...