Ga naar inhoud

S-video -> Scart


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik probeer mijn acer aspire 5611AWLMi laptop met s-video aansluiten aansluiten op een analoge televisie. Ik heb de volgende kabel aangeschaft: S-video + geluid -> scart Mijn videokaart is een onboard Intel Graphics Media Accelerator met de nieuwste drivers. Mijn televisie heeft twee scartaansluitingen. Ik heb deze beide getest. Mijn probleem: Als ik mijn laptop opdracht geef het beeldscherm te klonen of uit te breiden dan lijkt alles goed te gaan. Geen foutmeldingen of dergelijke. Alleen lijkt mijn tv niets te ontvangen, op geen enkel av-kanaal. Weet iemand wat het probleem kan zijn? Bij voorbaat dank :wink: Edit: Er is wel enige vorm van verbinding want geluid wat ik afspeel op mijn laptop klinkt over de tv-boxen.
Link naar reactie
Hoi, Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en er is maar één oplossing: Haal alle (!) andere beeldschermen van de computer af (behalve de S-Video natuurlijk). Start de computer opnieuw op met alleen de s-video. Nu zou je beeld moeten krijgen. Om vervolgens je normale beeldschem weer aan te krijgen i.c.m. je tv klik je op rechtermuistoets in het bureaublad en kijk je bij de beeldschem instellingen. Hier zouden opties moeten staan voor clonen. Bij mij heeft het geholpen, ik hoop bij jouw ook... Robin Klaver
Link naar reactie
[quote:36ff03d11e="tym3n"]Bedankt voor je reactie. Het probleem bij mij is dat ik gebruik maak van een laptop. Ik kan dus, bij mijn weten, niet opstarten met enkel mijn tv-scherm. Ik heb wel geprobeerd het tv-scherm als enige scherm te gebruiken (wanneer de laptop al aan stond) maar dit hielp helaas niets.[/quote:36ff03d11e] Dat word moeilijk :o, er zit namelijk in sommige beeldapparatuur een bug. Hierdoor kan de s-video alleen functioneren als er geen andere beeldschermen zijn aangesloten. Ik weet niet of die bug op jouw computer van toepassing is. Zo ja, dan zal het moeilijk worden een oplossing te vinden... Robin
Link naar reactie
[quote:966638615e="tym3n"]Jij ook bedankt voor je reactie. :wink: Mijn aansluiting is een 7pins s-video. De kabel is een 4pins s-video. De verkoper vertelde mij eerder vandaag dat dit geen probleem mocht zijn.. :roll:[/quote:966638615e] Ha, een paar weken geleden probeerde ik het ook bij iemand met een PC en een 7 pins aansluiting, zou idd geen probleem geven maar had alleen zwart/wit beeld en met een 7 polige prachtige kleuren, dus. Zou in dit geval niet de oorzaak hoeven te zijn, maar toch, vaak is het de instelling van de grafische kaart en/of de drivers, kan er wel een boek over schrijven. Ken de configuratiesoftware van die onboard niet maar dien je de TV expliciet ook eerst aan te zetten in die configuratiesofware? zoals bij ATI en nVidia, anders kun je klonen, uitbreiden of instellen wat je wilt maar dan heb je ook geen beeld. Je hebt, neem ik aan, ook een manual erbij waar het wordt uitgelegd, alles zo gedaan?
Link naar reactie
Oké dan is misschien een 7pins kabel de oplossing... Om aanpassingen te doen in de configuratiesoftware van m'n onboard hoeft de tv niet aan te staan. Als de tv uit staat, volledig uit, kan ik evengoed de instellingen er van wijzigen. Maar ik heb alle configuratiewijzigingen gedaan toen de tv aan stond, op het juiste av-kanaal. Ik heb geen manual maar heb de handelingen in "logische" volgorde verricht. 1. TV en laptop uit. 2. Scart, s-video en geluidplug aansluiten. 3. Tv aan op juiste av-kanaal 4. Laptop opstarten Bij het opstarten gaf de laptop aan dat er een tweede monitor gevonden was. Toen gaf ik instructies het beeld van de huidige monitor te clonen. Later via onboardvideokaartsofware (één woord :wink: ) alle mogelijke tv-instellingen geprobeerd. Toen dit niet werkte, laatste versie graphic drivers gedownload en geïnstalleerd. Daarna eenzelfde probleem als met de vorige geïnstalleerde drivers.
Link naar reactie
Het proberen met alleen s-video? Bedoel je zonder geluidkabel? Dat maakt geen verschil. Het proberen met een gele tulp kan nu niet. Ik heb hier niet de geschikte kabel voor. Dan heb ik zeker, s-video -> tulp nodig? De scart is helaas niet schakelbaar. Ik heb mijn ps2 erop getest en die werkt op beide scarts. Bij beide scarts staat een klein plaatje. Een beeldscherm met zowel een pijl naar binnen als naar buiten. Ik vermoed dat dit betekent dat de scart kan verzenden en ontvangen. Maar dat is slechts mijn vermoeden. Ik denk dat ik de juiste av heb omdat dat het enige kanaal is die geluid van mij laptop kan afspelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...