Ga naar inhoud

Digitaal en LCD TV


Aanbevolen berichten

Ja. Voordat ik mijn plasma full HD TV kocht zag ik met de digitale decoder al een duidelijk verschil op mijn CRT TV. De meeste decoders voor standaard digitale TV hebben helemaal geen HDMI aansluiting. Scart voldoet in dezen prima. Beeld is met het digitale kastje gewoon mooi. Elke LCD/plasma TV is tegenwoordig wel minimaal 'HD ready' zodat later HD tv (heb je een nieuwe decoder voor nodig) ook nog tot de mogelijkheden behoort. Bedenk wel dat het beeld nooit mooier wordt (al is het digitaal) dan dat de TV kan weergeven. Testen lezen voor tot aanschaf over te gaan is ook geen overbodige luxe. Evenals het bezoeken van een paar winkels waar veel merken TV's staan. Het blijkt dat veel mensen voorkeuren hebben voor bepaalde merken.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Ik heb net een Panasonic 37 lcd gekocht en daar de Humax ir sd ontvanger met scart kabel aan geknoopt. Het verschil met analoog is wel goed te zien. Als je besluit om HD te gaan kijken er zijn nog maar 4 hd zenders. De ontvangers staan nog in de kinderschoenen met de bijbehorende kinderziektes. Ik stap over een tijd pas over naar hd als er meer zenders zijn. Pas dan zou ik een hd ontvanger kopen met de bijbehorende HDMI kabels.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...