Ga naar inhoud

probleem bij formatteren


Aanbevolen berichten

Niet geheel onbelangrijk: na het wissen is je schijf ook helemaal leeg. Je bestanden die er evt op stonden zijn, als het meezit, niet echt weg, eea hangt af van het soort format dat is gedaan. Bij een quick format wordt alleen de inhoudsopgave weggegooid, bij een volledige full format is alles weg. je kunt een data recover programma proberen om te zien of er nog wat op staat.(google op data recovery software en ook hier: http://www.gratissoftwaresite.nl/testlab/+Bestanden+kwijt+wat+is+de+beste+gratis+data+recovery+software ), PC inspector is een bekende die het wel goed doet maar is ook niet gratis. Dergelijke programmas (iig de betere) zijn doorgaans betaalde software maar de demo kan je meestal wel laten zien of er nog wat is te redden. de demo laat meestal ook nog wel het redden van enkele bestanden of kleine bestandjes toe maar als je meer wilt zul je de knip moeten trekken.
Link naar reactie
Hm, ik weet het niet, ik denk dat er wel wat gevraagd is maar wellicht heeft ts op "ja" geklikt zich niet realiserend wat er daarna zou gaan gebeuren. Windows2000/xp bied ook met regelmaat aan om mijn diskettes te formateren omdat er niets op zou staan. Terug in w98 blijkt dan dat de diskette gewoon functioneerd en er weldegelijk mijn bestandjes op staan en als je de integretiteit vervolgens ook nog eens checked blijkt er absoluut en totaal niets mis mee te zijn.... Het aardige van die actie is dat het besturingssyteem ook niet waarschuwd dat bij formateren evt aanwezige data verloren gaat, in de ogen van het besturinsgsysteem staat er nl op dat moment niets op de diskette dus kan er ook niets verloren gaan.... Dat is het aardige van de wereld van microsoft, er bestaat in de ogen van microsoft maar 1 besturingssysteem en de rest van de wereld is leeg. Als je in de denkwijze van msoft dus media tegenkomt waar geen msoft gemaakte data op staat dan moet ie wel leeg zijn. Althans, dat is de denkwijze in redmond....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...