Ga naar inhoud

Een nieuwe Television


Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal, Na mijn oude TV ben ik eerlijk gezegd wel aan een nieuwe toe maar, ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is nou goed? en wat is belangerijk als je een nieuwe TV koopt? In de krantjes zie ik vaak worden zoals: Contrast, Ambilight, HD Ready, 100 Hertz enz. Nu hoop ik eigelijk dat iemand mij een goed advies kan geven wat een goede TV moet hebben, zodat ik geen miskoop maak :D Met vriendelijke groet, Jeremy :wink:
Link naar reactie
Ik vind kieskeurig altijd een goed punt om je in eerste instantie te orienteren. http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/lcd+televisie.htm Het is ook persoonlijk, hoe je zelf het beeld vindt en het uiterlijk van de TV. Ga eens naar een aantal winkels en bekijk daar de verschillende TV's. Ik vind Panasonic op dit moment erg goede TV's maken met erg goede LCD panelen.
Link naar reactie
ik zou eens naar een grote winkel gaan waar ze veel tv hebben daar kan je het beste de beeldkwaliteit vergelijken . wanneer je op internet iets leest over de kwaliteit dan weet je nooit wat de andere zijn eisen waren en dat kan soms totaal anders zijn als jou eisen dus gewoon een namiddagje gaan tv-kijken in de grote elektronica ketens :D
Link naar reactie
Ambilight is niet een vereiste. Dat is een optische toevoeging van Philips waarbij de achtergrond (de muur waar de TV staat) verlicht wordt. Hierdoor zou TV kijken rustiger moeten zijn voor de ogen. Hoge contrast is ook niet echt noodzakelijk. Het moet alleen niet te laag zijn. De meeste contrast ratio is dynamisch en daardoor soms belachelijk hoog. Voor 800 euro kun je een goede LCD TV kopen. Waar je wel op moet letten is dat binnen dit prijs segment de analoge beelden (dus afkomstig van S-video of je gewone kabel TV) niet goed worden weergegeven. Je kunt het beste een budget opstellen van ca. 600 euro voor de TV en 200 euro voor een DVD speler met HDMI en eventueel een upgrade doen met je TV abbo. (XBOX 360 is een goede DVD speler, plus dat je kunt streamen van PC) Kijk dan even naar een kabel TV tuner, digitenne of satelliet TV tuner met HDMI aansluiting. (dit is bij sommige kabelboeren niet standaard voor hun digitale TV.. :roll: )
Link naar reactie
Volgens mij hebben de meeste digitale tv tuners een scart-aansluiting. Alleen de HD versies hebben een HDMI aansluiting. Wat ook van belang is te weten hoever je van je tv afzit en hoeveel ruimte je hebt? Ga er vanuit dat de optimale afstand van zitplaats tot tv ongeveer 4 keer de diameter van de tv is. Dus bij een afstand van bijvoorbeeld 4m tot de tv is een tv van 100cm diameter prima. Wat ook handig is om te weten of je er bijvoorbeeld een PS3 aan wil gaan hangen of een BluRay-speler. Dan kan je het beste gaan voor een Full HD scherm. Die zijn overigens ook hard in prijs gezakt. Daarnaast zou ik wegblijven van B-merken. Dat merk je gegarandeerd in de beeldkwaliteit. Als je naar een winkel gaat om te vergelijken, zorg dan dat ze geen tekenfilms ofzo draaien, want die zien er op de slechtste schermen nog prima uit. Vraag bijvoorbeeld of ze eurosport ofzo kunnen opzetten. Bij sporten zie je vaak grote verschillen tussen de schermen en zie je al snel of een scherm snelle beelden aan kan, zonder rare vervormingen. Als je een budget op geeft en hoe groot hij ongeveer moet zijn dan wil ik wel wat suggesties doen.
Link naar reactie
Mooi,bedankt voor de reacties Wat betreft de TV heb ik hier wel een goede gevonden. http://www.coolsound.nl/product/13384/sony_kdl_32s4000_lcd_tv?lc_id=1 Deze komt de maand Augustus uit en lijkt mij wel wat, maar suggesties zijn altijd welkom. De afstand van de TV naar de bank verschil wat omdat, we 2 banken hebben. 1 bank is ongeveer 1 meter afstand en de andere bank is 5 a 6 meter afstand van de TV. Dus mijn voorkeur ging een beetje uit naar een 81 CM. Ik heb geen PS3/Xbox360 dus ja.. er word gewoon Analoog TV gekeken :wink:
Link naar reactie
Ziet er op zich prima uit. Wel misleidende tekst met "verbluffende High Definition-resolutie", want hij is slechts HD-ready met zijn 720p. Ik zou dan toch gaan voor een Full HD scherm. Dan ben je iets meer kwijt, maar dan kan je wel voorlopig vooruit. Binnen 1 a 2 jaar is toch bijna alles digitaal en er komen HD-kanalen aan. Zonde om over 2 jaar weer over te willen stappen naar een nieuwe tv? Overigens zou ik zelf nooit een nieuw model kopen gelijk. Wacht even een maandje als hij uit is, dan is hij vaak een stuk goedkoper als hij eenmaal goed leverbaar is.
Link naar reactie
HD ready is vaak 1280x720p (720p) als maximale resolutie. Full HD wordt vaak gebruikt in combinatie met 1920x1080p. (1080p) DVD wordt weergeven in 720x520. HD is alles hoger dan DVD resolutie. Dus de huidige HD uitzendingen kun je zien in HD kwaliteit (720p) Als de uitzending 1080p is wordt deze gedownscaled naar 720p. Dus HD ready is al hoger, voor een 32inch een goede resolutie. IMHO niet echt noodzakelijk om hoger te gaan. Vanaf 37" wordt het interessant om voor 1920x1080p te gaan. De reden dat ik de XBOX opwerp is dat deze voor een DVD speler goedkoop is. Ca. 200 euro. Kan DVD's upscalen naar 720p en 1080p als het moet. De beeldkwaliteit van de XBOX 360 is behoorlijk goed (beter), als je die vergelijkt met een andere DVD speler van deze prijsklasse. Ik bedoel dan dat je de XBOX als soort van media center gebruikt met je VISTA PC.
Link naar reactie
Ik bedoelde niet dat HD-ready geen HD is. Alleen de toekomst is toch 1080p. Vandaar dat ik ook Full HD aanraad en in een combinatie met een 37inch. Gezien de afstand van 5 a 6 meter is 37inch (94cm) niet zo gek. En onthou vooral dat de grootte van een TV erg snel went. Ik zit op 3 meter met een 40 inch full HD scherm en vind hem totaal niet groot meer, kijkt heel prettig. Xbox is inderdaad handig om te streamen. Ik gebruik zelf de PS3 daarvoor. Die heeft een ingebouwde BluRay-speler en 1 van de beste upscalers van het moment (voor mooie HD beelden) . Maar goed, met 800 euro ben je redelijk beperkt in de mogelijkheden. Ik zal eens kijken of ik iets vind. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het analoge signaal niet echt geweldig is, en hoe groter je scherm, hoe meer dat opvalt. Digitaal is dan te overwegen. (bij Ziggo kost dat afgezien van een decoder kopen, niets meer per maand) Deze Samsung bijvoorbeeld: http://www.kieskeurig.nl/kopen/FBE3A4F44590A918C125742C003E59D3.htm Deze Philips is wat duurder maar wel een topper schijnt: http://www.kieskeurig.nl/review/139465F22ADD0DABC12574420036A5AE.htm
Link naar reactie
Ik ben net bij de expert langsgeweest die hadden de Samsung LE32A559 staan. Enige verschil met die suggestie van jouw was dat ie 81CM was. En ze vroegen er € 900,- voor. Helaas stond die niet aan. En hij leek mij toch wat klein,maar dat zie je pas goed als ie in je woonkamer staat :) Dus die Samsung van jouw is ook wel goed mede omdat, hij ook goedkoper is dan de 81 cm. Maar nu vroeg ik mij af. Die 2 Samsungs hebben allebij de zelfde specs maar dan lijkt het mij dat de 94cm slechter beeld heeft,toch? http://www.kieskeurig.nl/product/94761803C95246E1C1257449003EFF55.htm
Link naar reactie
[i:7c0c6de205][u:7c0c6de205]Voorwaarden:[/u:7c0c6de205] - De Expert Laagste prijs Garantie is geldig tot zeven dagen na de aankoopdatum. [b:7c0c6de205]- Het prijsverschil geldt ten opzichte van de prijzen in winkels binnen het verzorgingsgebied van de Expert-vestiging in kwestie.[/b:7c0c6de205] - Om u het prijsverschil terug te betalen dient u ons uw kassabon te tonen van het bij ons gekochte product en dient u te kunnen aantonen dat het apparaat elders goedkoper is. - Het vergelijkbare product moet identiek en nieuw zijn, dus geen demonstratie modellen of gebruikte producten. - De Laagste Prijs Garantie geldt niet voor producten zonder Nederlands garantiebewijs of met afwijkende leveringsvoorwaarden. [b:7c0c6de205]- De Laagste Prijs Garantie is alleen van toepassing op producten die verkocht worden in de detailhandel[/b:7c0c6de205], zonder speciale kortingen of klantenpasjes etc.. - In het geval van bijzondere aanbiedingen door concurenten (bijv. prijzenstunts) behouden wij ons het recht voor om pas na 2 dagen na uw claim het prijsverschil met u te verrekenen.[/i:7c0c6de205] Internetshops vallen (logischerwijs) dus niet onder die laagste prijsgarantie, maar je kunt altijd proberen wat af te dingen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...