Ga naar inhoud

LCD tv met PC ingang of beeldscherm met tvkaart?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben van plan om een nieuw schermpje te kopen. Nou zit ik te twijfelen tussen of een LCD tv van ongeveer 22 inch met een PC ingang of gewoon een schermpje van 22 inch met daarnaast een tv kaart. Wat is volgens jullie de beste keuze voor de beste beeldkwaliteit? Ik denk zelf namelijk dat je bij een LCD tv van 22 inch en er 70 cm vanaf zit te gamen dat het er niet uitziet. :o De meeste LCD tv's hebben VGA ingangen, is dit erg lelijk of kan ik beter voor DVI gaan als ik er ook op wil gamen? :roll: En leveren de tv kaarten van tegenwoordig wel kwalitief een mooi beeld gelijkwaardig aan een gewone tv? Alvast bedankt voor de moeite.
Link naar reactie
Je kunt het beste een 22 inch computerscherm kopen en een losse usb tv kaart of pci versie . De resolutie van een pc is vele malen hoger dan een TV. De tv is op dit moment maar 625 beeldlijnen breed en een 22 inch LCD breedbeeld is meestal 1400 keer 900 pixels. 22 inch is helemaal niet zo groot, daar kun je makkelijk 50 cm achter zitten. Ik kan niet goed in de toekomst kijken maar ik zou wel een tv kaart kopen die digitale TV aankan en misschien moet je ook kijken of je scherm de full hd standaard aankan, 1920 keer 1080p pixels. Dan zit je de komende 2 jaar goed. Wat daarna komt weet niemand, de een zegt dat online video door gaat breken en de ander zegt dat we in blue ray gaan investeren.
Link naar reactie
Dus als ik het goed begrijp kan ik beter een computerscherm kopen aangezien die mooier beeld geeft bij zowel games als films doordat die meer beeldlijnen heeft. En de tv kaarten van tegenwoordig zijn die wel van zodanige kwaliteit dat er geen kwaliteitsverschil is t.o.v. kabeltelevisie? Als ik hem gebruik voor films (2,40m afstand) en games (60-70 cm afstand) welke scherm grootte kan ik dan het beste nemen en is het dan beter om een gewone of een breedbeeld scherm te nemen?
Link naar reactie
Het hangt van je budget af maar 22 inch breedbeeld is al heel wat. 20 inch breedbeeld is ook al fraai. De tv kaarten van nu hebben inderdaad een goede kwaliteit, er zijn ook die de digitale tv ondersteunen. Mijn tv kaart was 100 euro, de Pinnacle USB. Wel jammer is dat je niet snel kunt zappen, het duurt een seconde of 2 per zender. Try before you buy he.
Link naar reactie
Ik denk dat ik het beste voor een 22 inch breedbeeld kan gaan. Mijn PC staat namelijk toch altijd aan als ik in mijn kamer ben en daarnaast is een gewoon schermpje altijd beter dan een LCD schermpje voor te gamen, vooral als je er ook dicht op zit. Ik wil hem gewoon plat tegen de muur hangen, dus hij moet zo plat mogelijk zijn. En als ik dan gewoon een dure breedbeeld neem die lekker plat is en fantastisch mooi + een tv kaart ben ik net zo veel kwijt als een LCD tv.
Link naar reactie
Ik heb nog even een aantal winkels bezocht en mijn conclusie hieruit is: dat ik met een tft schermpje een diepte heb incl. muurbevestiging van ongeveer 7 cm, en met een LCD tv incl. muurbevestiging al gauw op de 14cm zit. Dus wel een aardig verschil. Daarnaast is een tft schermpje veel beter om op te gamen via de pc. Het enigste nadeel is dat ik geen HD beeld kan ontvangen met een tv kaart maargoed ik denk dat, dat niet eens nodig is op 22" breedbeeld want het zal er waarschijnlijk goed genoeg uitzien. Mijn laatste vraag is alleen nog, moet ik dan een tft schermpje kopen met een HDMI aansluiting of leverd DVI ook zeer goede kwaliteit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...