Ga naar inhoud

Blu-ray spelers


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een goede dolby set staan van harman kardon. Bestaande uit een receiver en een losse dvd speler. Nu vroeg ik mij af is het gewoon mogelijk om de dvd speler te vervangen door een bluray speler en deze blueray speler aan te sluiten op mijn huidigge receiver. Werkt dit gewoon of werkt de speler dan niet correckt?
Link naar reactie
Waarom zou het niet werken ? Dat is toch juist het voordeel van losse componenten ? Ik vermoed dat het grootste probleem zal zijn of je receiver en tv HDMI-HDP ondersteund. Je zult namelijk (in de toekomst als blu-ray populair genoeg is) tegen het probleem aan lopen dat men niet meer toe staat dat beeld en geluid over een 'onbeveiligde' verbinding lopen (het zogenaamde [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Analog_hole]'analoge gat'[/url]). In de toekomst krijg je dan alleen maar nog simpel stereo-geluid van je (dure) blu-ray speler. Tot die tijd zul je gewoon de digitale uitgang van de blu-ray speler op je receiver kunnen aansluiten. Het enige 'probleem' dat je dan hebt is of je receiver meer dan 'alleen maar' (standaard) Dolby Digital 5.1/DTS signalen kan verwerken of dat je ook de 'extended' varianten kunt weergeven. Bij gewone dvd's zie je die audio-varianten nauwelijks, maar bij blu-ray zullen ze beslist eerder gebruikt (gaan) worden.
Link naar reactie
http://www.kieskeurig.nl/product/62135D33BA990AE3C125742B004ECDD8.htm Deze speler heeft alle uitgangen die een gewone DVD ook heeft, dus je kunt'm direct aansluiten. Mocht je een HDMI TV hebben, dan kun je de speler gewoon rechtstreeks aansluiten via HDMI. Eventueel dan de spdif van de speler aansluiten op de receiver zodat deze de DD/dts kan verwerken. Je zet dan gewoon het volume van de TV uit. Ik heb het zo aangesloten met een XBOX360 die HDMI uitstuurt. Heb ik in dit geval (XBOX 360) dan wel met een omgebouwde AV kabel gedaan. Alles eraf gesloopt en alleen de optische uitgang overgehouden. De originele AV kabel past namelijk niet met HDMI.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...