Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik zit met een vraag waar ik het antwoord hier hoop te vinden. Ik heb pas geleden een Blu ray film gedownload (weet ik mag niet) en wil graag weten of het op mijn computer ook werkelijk Blu-Ray is? En of ik zo niet zit te kijken naar een ''gewone'' film. Videokaart: Asus 8600 GT Silent, monitor is aangesloten op DVI uitgang. Monitor: Dell 2407WFP videokaart zit op DVI uitgang. En kijk deze film met Mediaplayer classic of Nero Showtime. Ook eventueel tips geven over hoe ik het kan verbeteren mits dit nodig is. Alvast bedankt
Link naar reactie
Wat is de bestandsextentie van de bestanden die je afspeelt en hoe groot zijn de bestanden? Zo'n film zou zo 15 GB moeten zijn of meer, al het een ge-hercodeerde film is dan zou een film in 720 resolutie van 90 minuten kunnen passen in 4 a 5 GB met divx of Xvid codering maar grotere bestanden zijn ook mogelijk. Kleine controlle: stel in mediaplayer classic met een gewoon venster(dus niet full-screen weergave)de zoom op 100%, als je desktop resolutie bv 1280x960 is dan kun je aan de grootte van het venster wel ongeveer gokken wat de resolutie van de film is. HD video kan simpel gezegt 2 resoluties zijn: 1920x1080 of 1280x720. 1920x1080 past op de meeste monitoren niet volledig in het beeld, bij de 1280x720 resolutie moet je monitor toch wel meer dan de helf gevult zijn.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Als de film bluray is en je pc speelt hem af dan kijk je naar bluray. Vooropgesteld natuurlijk dat je desktop in de resolutie staat van de bluray film. Dat kan zijn 1920x1080 of 1280x720. Als je geen breedbeeld monitor hebt zou je de desktop resolutie moeten zetten in de stand zodat de breedte passend is of zodanig dat de hoogte passend is en dan "pan and scan" kijken. Met software dvd spelers als Power dvd is het een beetje tricky want die verschaalt altijd zodat de film "passend' is en op een monitor van zeg 22 inch is het verschil dan zo klein dat je het zeer waarschijnlijk niet ziet. Echte HD op 1920x1080 heeft eigenlijk pas zin met projectie maten van 32 inch en groter en je moet dan toch ook al er niet te ver vanaf gaan zitten anders verdwijnt het detail in ruimte.
Link naar reactie
[quote:ab2e1cb840="driekusdirk"]Ik heb pas geleden een Blu ray film gedownload (weet ik mag niet) en wil graag weten of het op mijn computer ook werkelijk Blu-Ray is? En of ik zo niet zit te kijken naar een ''gewone'' film.[/quote:ab2e1cb840] Wanneer je een ISO-bestand, of een ander type image-bestand, van de BluRay-schijf hebt gedownload en je emuleert op je computer een BluRay-speler, dan zou je inderdaad een 'BluRay-bestand' aan het bekijken zijn. De menu's van die 'virtuele disc' zouden in dat geval ook allemaal moeten werken. Is het echter een DivX-, XviD- of MP4-bestand, dan bekijk je een gecomprimeerd bestand en is de kwaliteit waarschijnlijk een stuk minder fraai, dan wanneer je een echt BluRay-bestand zou bekijken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...