Ga naar inhoud

installatie x-fi extreme music in vista.


Aanbevolen berichten

goedemorgen. ik gebruik momenteel windows XP maar overweeg om over stappen naar windows vista (home premium) ik heb op de site van creative gezocht naar een vista driver voor mijn x-fi extreme music. wat ik vind is het volgende bestand:SBXF_PCDRV_LB_2_15_0006.EXE is dit nu een op zichzelfstaande driver, of een update voor een driver die van een installatie cd komt? m.a.w heb ik genoeg aan dit stuurprogramma ,of moet ik eerst een vista installatie cd van creative zien te bemachtigen? ik heb in het verleden nl. met een audigy iets dergelijks meegemaakt. had de kaart 2de hands overgenomen, maar bleek niet de juiste installatie cd te hebben. toen ik de drivers van de creative site probeerde te installeren , mislukte dit, omdat daar alleen updates te vinden waren en je de originele installatie cd toch nodig had. alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
dit zal hoogstwaarschijnlijk een beta bestand zijn van creative voor die kaart. creative ondersteund vista niet, dus betwijfel of dit een werkende driver is. creative is wat dat betreft een eikel in drivers.. wel goede geluiskaarten. je zou eens kunnen goegelen op usermade drivers voor deze kaart voor vista. er was een tijdje geleden veel ophef over een user, ben de naam kwijt, die copyrighted materiaal aanpaste, om zo vista compatible drivers te creëren voor gebruikers van vista.
Link naar reactie
[quote:bded562283="Rebel"]Ik gebruik de X-Fi Xtreme Music onder Vista Ultimate, heb daarvoor deze driver (Alchemy_ALXF_PCVTAPP_LB_1_00_7, van de Creative site) geinstalleerd en ik heb geen problemen met het geluid. De driver van de installatie cd ondersteund alleen tot XP.[/quote:bded562283] ik had Alchemy zien staan in de lijst op de creative site, dacht dat het een los stukje software was, wat er voor zorgt dat onder Vista bepaalde geluidseffecten in games kunnen worden weergegeven. maar als ik het goed bergijp is het installeren van Alchemy onder Vista voldoende, en heb je daarnaast geen aparte driver nodig?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...