Ga naar inhoud

Speakerset dood?


Aanbevolen berichten

Gisteren was ik een YouTube filmpje aan het kijken met geluid via m'n Creative I-Trigue 5600 en opeens was het geluid weg. Ik alles checken zoals het volume, mute en of ik niet misschien een kabel achter uit de pc heb getrokken. Verder heb ik direct alle instellingen gecheckt en heb ik in de bios gekeken of de audio ingeschakeld is wat gewoon het geval is. Naar mijn idee is alles ok, maar het geluid is weg en als ik een hoofdtelefoon op me pc aansluit werkt het prima. Ik heb ook nog een tijdje de stekker van de speakerset eruit gehad en opnieuw gebrobeerd, maar helaas. Het lampje brand trouwens wel gewoon. Iemand een idee wat dit kan zijn, is de speakerset dood? Wel maf als dat opeens zo is! :?
Link naar reactie
Het enige wat ik tot nu toe geprobeerd heb is het aansluiten van een hoofdtelefoon en een 2-weg speakersetje en dat werkt prima. Maar ik weet bijna wel zeker dat er iets geks met de speakerset aan de hand is, want je kan ook een MP3-speler direct op de speakerset aansluiten en dan komt er ook geen geluid uit. Dus er is dus iets raars aan de hand, want zoals ik al zei brand het lampje wel gewoon en hoor ik ook het zegmaar plopje als ik de speakerset aanzet en lichte ruis uit de speakers wat dus aangeeft dat er wel signaal/spanning aanwezig is.
Link naar reactie
Lijkt idd aan het speakersetje te liggen. Als verder alle aansluitingen aan de achterkant goed vast zitten, is het of een garantiegevalletje, of moet je hem zelf open maken om te kijken of er nog wat aan te doen valt. Controleer in ieder geval de aansluiting van de afstandbediening, wriemel hier wat aan. Misschien ook eens het schakelaartje voor Direct/Upmix eens omzetten en kijken of ie dan wel iets doet.
Link naar reactie
Ik heb alle aansluitingen gecontrolleerd en ik heb 'm ook aangesloten op een andere PC, maar helaas tot nu toe zonder resultaat. Wat kan het toch zijn, want als ik de stekkers er uit en er in doe dan hoor ik door alle speakers plopjes. Ook als ik de stroomplug achter op de subwoofer er uit haal dan hoor ik een harde dreun, dus wat is er dan in godsnaam dood? :roll: Garantie heb ik nog een paar maanden, maar bij Creative moet je zelf opdraaien voor alle kosten (verzenden en verzekering) en het is nogal zwaar dus goedkoop zal het niet worden denk ik. :cry:
Link naar reactie
Dikke kans dat je voor €6,20 het al kan verzenden ;) (pakketpost nationaal) Overigens kan je ook gewoon teruggaan naar de winkel, misschien willen die het wel regelen. Het ploppen wat jij omschrijft komt door het in en uitschakelen van de versterker, maar blijkbaar komt het audio signaal niet bij de versterker aan. Dit heb ik een keer gehad met een creative 4.1 setje en toen moest de (bedrade) afstandbediening vervangen worden. Ik zou er toch een garantiegeval van maken, wil je dat niet, dan zal je zelf de boel open moeten maken om te kijken of er nog wat te redden valt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...