Ga naar inhoud

Ipod touch op stereo


Aanbevolen berichten

Hallo, ik vroeg me af of het mogelijk is om met mijn ipod touch met wifi, draadloos te kunnen verbinden met mijn stereo toren en wat ik daar voor nodig heb. Het idee is dus dat ikd oor huis kan lopen en dan mijn nummer verander op mijn ipod, en dat hij dan via wifi dat naar mijn versterker stuurt en het dan afspeelt, of is dit te ver gezocht en is er een andere simpele draadloze oplossing? alvast bedankt groeten tim
Link naar reactie
Deze oplossing is er wel voor de gewone ipod serie. Dat wordt gemaakt door o.a. Kensington (50 euro) . Dat zijn mini FM zenders die je ipod muziek op een fm frequentie uitzenden. Dat gebruik ik in de auto. Ik ontvang mijn eigen ipod op elke fm frequentie die vrij is. Technisch gezien verboden maar er is een wet in de maak om deze zenders te gedogen.
Link naar reactie
[quote:f3096f9845="stee0036"]Deze oplossing is er wel voor de gewone ipod serie. Dat wordt gemaakt door o.a. Kensington (50 euro) . Dat zijn mini FM zenders die je ipod muziek op een fm frequentie uitzenden. Dat gebruik ik in de auto. Ik ontvang mijn eigen ipod op elke fm frequentie die vrij is. Technisch gezien verboden maar er is een wet in de maak om deze zenders te gedogen.[/quote:f3096f9845] Oke super!, en dat is dat kleine aparaatje voor de nano? die er precies op lijkt qua breedte? En weet u toevallig of die aansluiting hetzelfde is voor de ipod touch? anders haal ik dat. Dat is toch insteken en werken? op de baterij van de mp3 speler? En werkt deze ook op de tuner van een stereo? sorry voor alle vragen, maar alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:2d853a6f6e]Pico FM Transmitter voor iPod® Kensington introduceert de Pico FM Transmitter voor iPod®, een platte FM-transmitter voor iedere iPod® met dock connector. De vormgeving en mogelijkheden van de Pico sluiten perfect aan op de iPod® nano. Hij speelt muziek van de iPod® af via de radiofunctie van iedere autoradio of stereo-installatie thuis. Kabels, software of aanpassingen van de instellingen zijn hierbij overbodig. De Pico gebruikt het LCD-scherm van de iPod® om de radiofrequentie weer te geven. Hierdoor is het eenvoudig een radio die in de buurt is in te stellen op dezelfde frequentie. De Pico heeft een scrollwiel aan de zijkant waarmee u zelf een vrije radio-frequentie kunt opzoeken. Ook kunnen twee frequenties standaard ingesteld worden, zodat de radio thuis en in de auto automatisch de muziek van de iPod® ophaalt en afspeelt. [/quote:2d853a6f6e] Ik gebruik deze, volgens mij werkt het niet op de shuffle. Tenminste dat staat er niet bij.
Link naar reactie
Ik heb onlangs een aantal van die FM apparaatjes geprobeert , toen ik de laatste terug bracht (een kensington liquid fm ) heb ik maar de hoop opgegeven en het idee laten varen. Hoofdzakelijk probleem: het uitzend vermogen van deze apparaatjes is door de wettelijke eisen te laag om enigszins bereik en kwaliteit te halen. Ik kwam zelf met diverse radios echt niet verder dan 1 a (hooguit) 2 meter bereik maximaal en bij alles meer dan 30 cm was de hoeveelheid ruis dusdanig dat luisteren vrijwel onmogelijk was. Ook als je reviews leest over al deze apparaatjes (kensington,belkin,conceptronic) dan komt meestal het zwakke zendvermogen naar boven als het alles bepalende nadeel....
Link naar reactie
[quote:93024ec168="rwilligen"]Ik heb onlangs een aantal van die FM apparaatjes geprobeert , toen ik de laatste terug bracht (een kensington liquid fm ) heb ik maar de hoop opgegeven en het idee laten varen. Hoofdzakelijk probleem: het uitzend vermogen van deze apparaatjes is door de wettelijke eisen te laag om enigszins bereik en kwaliteit te halen. Ik kwam zelf met diverse radios echt niet verder dan 1 a (hooguit) 2 meter bereik maximaal en bij alles meer dan 30 cm was de hoeveelheid ruis dusdanig dat luisteren vrijwel onmogelijk was. Ook als je reviews leest over al deze apparaatjes (kensington,belkin,conceptronic) dan komt meestal het zwakke zendvermogen naar boven als het alles bepalende nadeel....[/quote:93024ec168] Inderdaad, ik heb er ook een stuk of 3 gehad en ze waren allemaal bagger. Bij de ene nog een hoge piep overal doorheen, of de batterij was al na een uurtje spontaan leeggelopen, om dat het backlight niet uit wilde.... Ik heb dus echt ondertussen een grondige hekel aan die dingen gekregen. Maar heeft die stereo toren geen "aux" ingang ofzo? Dan heb je toch gewoon van die kabeltjes, die aan de ene kant in je mp3 speler gaan en aan de andere kant in je stereo. Ik gebruik zoiets dergelijks ook, om mijn computer aan mijn stereo te verbinden. Dan weet je in ieder geval zeker dat er geen of weinig ruis of storingen zullen zijn.
Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...