Ga naar inhoud

laptop vga --> scart tv


Aanbevolen berichten

ik heb een ATI RADEON XPRESS 200M series videokaart, zónder s-video/composiet uitgang. ik heb alleen een VGA uitgang, nu heb ik 'n stekker/snoer gekocht die van VGA naar scart, maar ik krijg geen beeld/geluid op m'n tv. ik heb al diverse fora afgestruind naar antwoorden, maar ik begrijp er eigenlijk gewoon geen zak van. ik heb via beeldinstellingen bij 'monitor' 2 het vakje 'het windows bureaublad uitbreiden naar deze monitor' aangevinkt. verder heb ik een tv waarover ik deze gegevens heb gevonden in het handleiding boekje: netspanning: 220V, 50/60 Hz tv-normen: Norm B/G kleurnorm PAL Norm B/G kleurnorm SECAM en verder nogwat maar dat is niet relevant. op de verpakking staat dat de 'afspeler', over een RGB signaal dient te beschikken, en de monitor over 'progressive scan' deze termen kan ik nergens vinden. kan het niet zo zijn dat de vga aansluiting via de bios instellingen niet 'aan' staat? of zie ik wat over het hoofd, waardoor het niet werkt.
Link naar reactie
[quote:74cb480d37="Elbruno"]ik heb alleen een VGA uitgang, nu heb ik 'n stekker/snoer gekocht die van VGA naar scart, maar ik krijg geen beeld/geluid op m'n tv. ik heb al diverse fora afgestruind naar antwoorden, maar ik begrijp er eigenlijk gewoon geen zak van.[/quote:74cb480d37]Is het alleen een kabel of zit er nog een kastje of wat elektronica met een netvoeding erbij? Een rechtstreekse koppeling tussen VGA en Scart lijkt me niet vanzelfsprekend. De videosignalen verschillen nogal ...
Link naar reactie
ik ben er dus inmiddels achter dat het vga geconverteerd moet worden naar RGB signaal. hiervoor is dus een (vaak) duur apparaat nodig), maar als je altijd een losse converter nodig hebt, is een kabel als ikgekocht heb toch zinloos? je kan er nooit wat mee. kan het niet zo zijn dat je je videokaart zo instelt dat je dus wel wat aan die kabel hebt?
Link naar reactie
in een VGA kabel zit een RGB signaal, de reden dat het niet kan werken is omdat de tv de Horizontale en de Verticale sync mist. (er bestaan ook verloopjes voor van VGA naar RGBHV ) wat een mogelijkheid kan zijn is dat de scart kabel het signaal niet in de tv wilt stoppen maar het signaal er alleen maar uit wilt sturen er bestaat ook een kans dat je tv geen RGB(HV) ondersteunt via scart
Link naar reactie
[quote:640a7ea904="sound"]in een VGA kabel zit een RGB signaal, de reden dat het niet kan werken is omdat de tv de Horizontale en de Verticale sync mist. (er bestaan ook verloopjes voor van VGA naar RGBHV ) wat een mogelijkheid kan zijn is dat de scart kabel het signaal niet in de tv wilt stoppen maar het signaal er alleen maar uit wilt sturen er bestaat ook een kans dat je tv geen RGB(HV) ondersteunt via scart[/quote:640a7ea904]De signaalfrequenties verschillen ook. Een programma als Powerstrip is nodig om de videokaart op de TV instellingen in te stellen. Dit is soms wel en soms niet mogelijk.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik heb een soortgelijk probleem (sorry om het topic weer opnieuw om hoog te schoppen :s) Ik wil ook mijn tv aansluiten op mijn laptop via de vga uitgang, nu ben ik bij een technische elektronica zaak geweest en hij vertelde mij dat ik ten aller tijden een converter nodig had omdat de 2 signalen verschilnd zijn. Maar er is mij ook al een paar keer verteld dat ik alleen een vga naar scart kabel nodig heb. Kan iemand mij nu uitsluitsen geven over wat ik nodig heb? Alvast bedankt. Robbie
Link naar reactie
Hij is nog wat goedkoper, net geen 20 euro. Misschien even mailen of het precies is wat je hebben moet. http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=351141 Kijk ook goed naar je drivers. Ik heb ook wel eens mijn tv aangesloten op de pc, en ik moest de video driver opnieuw installeren, voor de tv herkend werd. Ik herinner me net ook dit programma: http://www.tvtool.info/index_e.htm Wellicht heb je er iets aan.
Link naar reactie
oke dank je wel voor je reactie!! Ik zal conrad even mailen, maar hier zit dus al zo een converter in? wel een klein ding dan :) Als ik mijn drivers van mijn kaart wil vernieuwen dan verwijst nvidia mij door naar de site van HP >>> [url]http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=en&cc=us&dlc=en&product=3773703&lang=en[/url] En op deze site kan ik geen drivers vinden voor mijn 9600M GT kaart Wel hebben ze een kopje met "Driver - Graphics" maar daar staan alleen drivers voor een tv-tuner (die ik niet in mijn laptop heb) En dat programma tvtool moet ik dat ook downloaden? Ik las net ook op internet dat mijn tv dan wel een rgb signaal moet kunnen ontvangen, of is dat niet zo? Alvast erg bedankt Robbie
Link naar reactie
Drivers zouden hier te vinden moeten zijn. Ik zie er gek genoeg geen geforce 9 bij go/m staan. Anders neem je gewoon de nieuwste m/go driver die er te vinden is. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us Het stukje electronica is heel simpel. Een beetje handige soldeerder kan het zelf maken. Past makkelijk in een scart stekker. Het gaat geloof ik alleen om een sync puls, die toegevoegd moet worden aan het signaal. Beide zijn namelijk al RGB signalen. http://www.nexusuk.org/projects/vga2scart/circuit
Link naar reactie
Bedankt weer voor je reactie, hier heb ik wat aan!! Het was me op een gegeven moment helemaal niet meer duidelijk, de een zegt zus de ander zo. Nu is het me weer helemaal duidelijk. Ik heb de laptop pas 2 weken dus ik ga er van uit dat er recente drivers op zitten, ik las het volgende op de nvidia site: The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's. Dat verklaart een hoop, mocht ik nu toch een nieuwere versie nodig hebben dan bel ik HP wel even :) Nog even over dat tvtool proggie, waar dient dat voor?
Link naar reactie
Nee ik bedoelde de tv out :) die heb ik niet (ik heb wel een nvidia kaart), en dat staat wel bij system requirements Klopt scart is in dit geval inderdaag rgb, maar ik dacht dat dat normaal niet was en dat je op je tv moest kunnen instellen dat het om een rgb signaal gaat via de scart. Maar goed ik denk dat ik mezelf nu helemaal aan het gek maken ben, ik heb de kabel besteld en ik probeer het wel even uit.
Link naar reactie
Ik heb net gebeld met conrad, en ze vertelde mij dat mijn tv rgb moest ondersteunen en dat zou ik dan in het menu moeten kunnen instellen. En ik moest via mijn pc instellen dat ik een rgb signaal en niet een vga signaal uit mijn vga poort wilde hebben. Als ik 1 van de dingen niet kon dan zou het niet lukken. Ik heb de kabel al besteld, maar ik kom er net achter dat ik nergens iets kan vinden over rgb in mijn tv, dus ik denk niet dat het gaat lukken. Maar ik kan altijd het kabeltje nog terugsturen in orginele verpakkibng en dan krijg ik mijn geld terug :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...