Ga naar inhoud

resetten Aeg lavamat


Aanbevolen berichten

@ Sebastiaan: de machine heeft 2 pompen, 1 voor de afvoer en 1 voor het rondpompen van het spoel water. E21 is de melding voor de afvoerpomp. De afvoer pomp zit aan het grote pomphuis, de circulatie pomp heeft een kleiner pomphuis. Achter paneel er afhalen en uitzoeken waar de brom vandaan komt. Je kunt de pomp los maken van het huis door de pomp iets bij te draaien (bajonet sluiting)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 272
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Het betreft wasmachine de AEG Lavalogic 1820. Na het wasprogramma ingesteld te hebben en op start gedrukt te hebben start het programma. Het gaat dan het restvocht afpompen en zegt dan "was verwijderen" De machine neemt geen water en gaat niet draaien. Watertoevoer/waterslot gecontroleerd is in orde Waterafvoerslang/afvoerpomp gecontroleerd is in orde Is dit een elektronisch probleem mbt de aansturing ? Is dit eventueel te verhelpen met een reset? Zo ja, hoe reset ik de machine? Kan iemand mij hierbij van info voorzien? Bij voorbaat dank, Bert
Link naar reactie
Het betreft wasmachine de AEG Lavalogic 1820. Na het wasprogramma ingesteld te hebben en op start gedrukt te hebben start het programma. Het gaat dan het restvocht afpompen en zegt dan "was verwijderen" De machine neemt geen water en gaat niet draaien. Watertoevoer/waterslot gecontroleerd is in orde Waterafvoerslang/afvoerpomp gecontroleerd is in orde Is dit een elektronisch probleem mbt de aansturing ? Is dit eventueel te verhelpen met een reset? Zo ja, hoe reset ik de machine? Kan iemand mij van info voorzien? Bij voorbaat dank, Bert
Link naar reactie
Lees de foutcode eens uit. Druk de toets links boven plus die er onder zit samen in en houd ze ingedrukt en zet dan de machne aan. Laat de toetsen los als de service programma tekst verschijnt. Draai de programma knop door naar de fout code uitlezen optie. Wat is de foutcode? Zet de machine daarna uit.
Link naar reactie
Beste, Heb een aeg wasmachine L75481Fl Alles werkt prima. Alleen krijg ik mijn deur na het wassen niet meer open. Heb al vanalles geprobeerd. Krijg telkens een sleutelstelling te zien en dan maakt mijn machine een klikkend geluid als ik de deur wil opentrekken Het is niet de kinderbeveiliging. Kan ik mijn machine resetten ofzo? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Meerdere oorzaken mogelijk. Staat er nog water in? Laat hem eerst geheel leeg lopen via het tuitje in de dop van het pomp filter. Haal dan het filter er uit en maak deze schoon. Naast de filter dop zit een soort schuifje met daar in de nood omtgrendeling. Trek deze naar beneden en open de deur. Sluit de deur en probeer hem nu weer eens met de knop te openen.
Link naar reactie
Wij hebben een AEG lavamat. 914525533.01 Type HI054331 Sinds kort pompt hij het water niet goed af. Gisteren filter schoongemaakt en terug geplaatst. Nu blijft hij een zoemend geluid maken maar start niet. Knopje start/pauze en tijd(startuitstelknop?) Tegelijk indrukken na gestart programma lukt niet. Lukt ook niet als ik het progr wel kies maar nog niet aanzet. Wat kan ik doen?
Link naar reactie
Wij hebben een AEG lavamat. 914525533.01 Type HI054331 Sinds kort pompt hij het water niet goed af. Gisteren filter schoongemaakt en terug geplaatst. Nu blijft hij errn zxorrmend geluid maken maar start niet. Knopje start/pauze en tijd(startuitstelknop?) Tegelijk indrukken na gestart programma lukt niet. Lukt ook niet als ik het progr wel kies maar nog niet aanzet. Wat kan ik doen?
Link naar reactie
Wij hebben AEG lavamat model lbella. 914525533.01 Type HI054331 Hij pompte eerst niet goed af ca de was was kleddernat. Filter schoongemaakt. Nu start hij helemaal niet meer. Zoemt maar doet niets. Start/pauze en tijd (is dat de knop startuitstel?) tegelijk geeft geen reactie. Niet als een programma aanstaat en ook niet als ie niet echt aanstaat maar wel een progr aanwijst. Wat kan ik doen?
Link naar reactie
Bij jou is het Start/Pauze en Tijdbesparing (de knop links van Start/Pauze) Was het filter ook vervuilt en stond er nog veel water in de machine? Ik denk dat je nu bij het los draaien van het filter water weg hebt laten lekken. Dit ligt nu op de bodemplaat van de machine waardoor de lekkage beveiliging in werking is getreden. Verwijder het achter paneel en maak de bodemplaat droog. Controleer ook of je de vlotter op de bodemplaat hoort klikken als je hem iets om hoog doet.
Link naar reactie
E20 is afvoer/afvoerpomp gerelateerd. Laat de machine eerst geheel leeg lopen door het tuitje van de pomp filter dop boven een bord of dienblad langzaam te openen. Als hij leeg is draai dan de filterdop langzaam los. Filter schoon? Kun je het schoepje van de pomp soepel draaien? Indien beide ja, dan zit de slang tussen kuip en pomp verstopt. Hier zit een Eco bal in die blijft plakken. Verwijder het achter paneel. Koppel de slang los aan pomp zijde en kneed de slang net aan de onderzijde van de kuip.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb een aeg oko lavamat 72630. Eerst bleef die na een paar seconden in een programma stil staan. Toen kreeg ik een tip om alleen te centrifugeren. De trommel blijft steken, maar uiteindelijk ging die wel draaien, wel met een raar geluid en toen die bijna klaar was met centrifugeren vloog die er ineens uit. De lampjes doen niets meer, heb het stroom eraf gehad, nu weer erop, maar hij lijkt nu dood. Help! Ik zit midden in een verhuizing en kan me nu echt geen nieuwe veroorloven. Zou een reset kunnen werken of wat dan ook??
Link naar reactie
Met een beetje geluk zijn alleen de koolborstels versleten. Controleer de lengte hiervan en indien korter dan 15 mm deze op voorhand vervangen. Zie http://www.youtube.com/watch?v=7dZ4iuqBUus Er zijn meerdere borstel mogelijk en zowel origineel als alternatief. Zie https://www.europart.nl/zanussi-koolborstel-diverse-modellen-wasmachine-04247030/?z=eyJyIjoiYSIsImEiOnsicSI6IjQwMDYwMjAzNDMiLCJsIjoxMCwibSI6MCwicmF3IjoiNDAwNjAyMDM0MyJ9LCJ0IjoiYSJ90
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...