Ga naar inhoud

Films op DVD


Aanbevolen berichten

Ok,doe me een lol en dl even [url=http://fcchandler.home.comcast.net/stable/VirtualDub-MPEG2.zip]deze[/url] versie van Virtualdub. Open Virtualdub.exe en open daarin 1 van je mpg bestanden, virtualdub zal dan de melding geven "parsing interleaved mpeg 1 of 2 file" en dat kan even duren. Noteer even wat de melding is als vdub bezig is; wordt er een mpeg1 of mpeg2 file geopend? Als vdub de file heeft geopend ga je naar file/file information en noteert even alles wat daar staat betreffende de video en audio in het mpeg bestand en post dat hier op het forum.
Link naar reactie
Het mag ook anders; met dank aan de tip van Obi-wan-kenobi. 8) Met het progje AVIcodec wordt, voor zover ik kan zien alle info van een video weergegeven in 1 venster, handig. dl [url=http://avicodec.duby.info/ftp/avicod11.exe]hier[/url], ff installen en dan 1 van je video openen. Post hier de info die in de onderste 3 regels van het proggie staat.(kun je copy/paste)
Link naar reactie
Video track Fr.s. 720x576 25.000 fps 40000us A.r.i DAR = 2 (4:3) television # o.fr. 203942(2:15:57) Number of.. 17597/52199/134146 i-frame.. 12425/40214/87199(691070K) p-frame... 6714/32370/75365(1650127K) B-frame 4333/-4279/69970 (-560615K) Average bitrate 1788 Kbps(218kb/s) Audio track Format 48Khz joint stereo, 192 Kbps layer II # o.fr. 339916 t.s. 191203K Skew -36ms
Link naar reactie
De resolutie van de video is 720x576 met mpeg2 codering De audio is mpeg1-layerII op 192 Kbs met 48000 hz sample rate. De melding in AVIcodec dat de tijdsduur van 0 is is echter een beetje vreemd, dat wijst mogelijk op problemen in de structuur van de bestanden. Daaruit valt op te maken dat de bestanden mpeg2 dvd compatible bestanden zijn. je zou de bestanden dus in een dvd-author programma moeten kunnen openen. Ik raad je aan om TMPGenc DVD-author te dl (trial versie-30 dagen), vind je [url=http://www.pegasys-inc.com/en/download/tda16.html]hier[/url] Lees de manual een keer goed door(helaas alleen engels) en volg de wizzard, create new project/ add files/nieuw venster---> knop chapter cut edit ---> set as start frame-set as end frame Vervolgens kun je onderaan op de bestandsgrootte balk zien of de file zo op je dvd past. Als hij passend is klik je op cut. Als dit lukt dan is de rest gewoon de vensters doorlopen -in principe hoef je nix te doen in de volgende vensters, je krijgt dan een dvd met standaart menu, je kunt dan de dvd structuur opslaan naar een map en vervolgens met de brand optie er een dvd van branden.
Link naar reactie
Bovenaan staan knoppen; start-source setup-create menu-output als je een stap hebt afgerond ga je verder door op de volgende knop te klikken. *Start 1; create new project 2; add file--> kies je mpeg 3; er opent een nieuw venster met de naam "add clip" 3; klik de knop "chapter cut edit" 4; Je ziet: een player waarin je de video kan bekijken + een rijtje kleine frames van links naar rechts + een blauwe balk met slider + diverse knoppen+ rechts een lijst met plaatjes van de gemaakte hoofdstukken(clips) 5 ; de slider staat op de eerste frame-klik op "set as start frame" 5; Door de slider in de blauwe balk te verplaatsen kun je de eindframe van het eerste hoofdstuk bepalen, je kunt ook klikken op de kleine plaatjes daarboven-de op die manier geselecteerde frame wordt dan roze en zal de eindframe van het hoofdstuk worden. 6; als je de juiste eindframe gekozen hebt klik je op cut en daarna op yes. 7; de geknipte scene wordt in de chapterlist bijgevoegd. 8; als je tussen door wilt kijken hoeveel ruimte er nog over is op je dvd dan klik je op ok en in het hoofdvenster onderaan kun je dan zien hoe vol de dvd al is. 9; om terug te keren naar het edit venster klik je in het groen/grijze trackveld op "edit" 10; terug in het chapter edit venster kun je meer scenes(hoofdstukken) toevoegen aan de chapterlist. losse opmerkingen: Als de eind frame van bv chapter 1 hetzelfde is als de beginframe van chapter 2 dan worden automatisch chapter1 en 2 aan elkaar geplakt tot 1 chapter. Bij het kiezen van een begin of eind punt met de slider of door op 1 v/d plaatjes erboven te klikken wordt automatisch een zogeheten "I-frame" gekozen, dat is noodzakelijk omdat mpeg films alleen op een I-frame geknipt kunnen worden, er bestaan ook B-frames en P-frames daar kun je niet op knippen. Zolang je met de slider of plaatjes een start of eind frame kiest gaat dat dus automatisch vanzelf goed, er staat dan ook de melding: " I:can insert chapter" oftewel: je staat nu op een I-frame en je kunt daarop knippen. Een I-frame komt maar 1 op de 15 frames voor en er gaan 25 frames in 1 seconde waaruit je dus kunt concluderen dat je maar eens in de 0.7 seconde een knip kan maken, nauwkeuriger kan niet en is meestal ook niet nodig. De volgende stap "create menu" kun je overslaan er wordt dan een standaart menu aangemaakt, het gaat me te ver om deze stap uit te leggen. De stap daarna lijkt me duidelijk "output" ; maak de dvd in een map op de harde schijf. Daarna ga je terug naar "start" en kun je met de knop "write dvd folder to dvdR/RW" de zojuist gemaakte map met dvd inhoud op een dvd branden
Link naar reactie
tmpgenc dvd author is vrij simpel programma, maar werkt wel goed. wil je nog beter en mooier werken neem dan ulead dvd workshop of ulead dvd factory met deze programma's is het ook mogelijk om te cutten. het inlezen van div. video formaten is ook geen probleem bovendien hebben deze programma's heel veel mooie professionele menu templates met mooie effecten. bovendien kan je je film omzetten naar ac3 geluid. [url]http://www.ulead.com/[/url] [b:b835f42918]info[/b:b835f42918]32 tracks of subtitles Audio fade in/fade out of each audio track for menus or videos Audio adjustments for all audio tracks whether menu audio or video audio Highlight or "Easter egg" hidden links for rollovers and link selection DLT support Macrovision and CSS encryption w/selectable regions Auto Alpha channel sensing 24P frame rate/progressive scan support VOB file import Multi-layering of video/graphics, or both AC3 audio encoding (stereo only) Additional Media burned to DVD MPEG or DV capture Import of Photoshop .PSD layers Import of Photo Impact Layers Transitions for slideshows Extract non-copyright protected video from DVDs Forceable First Play video Real time preview of motion menus, no rendering Real time testing of all links, no rendering Real time preview to external monitor via Matrox Parhelia Playlists that allow repurposing of any media on the project among other attributes Auto scene detection from DV streams Automatic display of regions for menu buttons with rollovers to identify overlaps.
Link naar reactie
Ik krijg het knippen maar niet voor elkaar. Als ik de eerste minuten eruit wil halen dan moet ik dus op de gewenste eindframe drukken en dan cut. rechtsboven komt dan de eindframe te staan met een tijd van 000000. Vervolgens moet ik weer op startframe drukken en weer op eindframe of niet? het gaat hopeloos fout. Ik praat nu over tmpgenc dvd
Link naar reactie
Ik moet je eerlijk bekenen dat ik TMPGenc dvd author niet zo heel veel heb gebruikt en de chapter cut edit mogelijkheid al helemaal niet zoveel, ik knip mijn dv-avi's altijd al voor het dvd coderen op maat. Ik was dus in de veronderstelling dat het met de edit mogelijkhedi van dvd author wel goed zou moeten lukken, en dat blijkt toch lastiger dan dat ik dacht, ik heb het zelf geprobeert en het valt niet mee om gedaan te krijgen wat jij wilt. Sorry.. :oops: Je kunt denk ik toch beter gaan kijken naar een echt mpeg2 edit programma, probleem is dat deze,voor zover ik weet, zonder uitzondering (een hoop) geld kosten. Programmas zijn bv Cyberlink's power-director en power-producer en kosten rond de 50 tot 80 dollar, er is wel een trial verkrijgbaar, iets van 30 dagen bruikbaar met nog wat andere beperkingen waar wel mee te werken is. Een andere optie is het net verschenen TMPGenc MPEG-editor, ik heb 'm zelf nog niet geprobeert, hij is er net pas een paar dagen, er is ook een trial van te dl. Je zult dat dus zelf moeten proberen, mogelijk kan ik 1 dezer dagen het programma proberen en je ermee helpen maar dat kan ik je niet beloven. TMPGenc editor vind je [url=http://www.pegasys-inc.com/en/product/tme.html]hier[/url] Ook de hierboven genoemde programmas van ulead zijn het overwegen waard, deze schijnen ook goed te werken. JaapH kent ook wel de nodige mpeg2 edit programmas, JaapH; heb je een goed idee voor deze beginnende hobbyist? Belangrijk is dat je onthoud dat je mpeg2 materiaal moet knippen en dat is wezenlijk anders dan avi materiaal, vandaar dat je er een specifieke programma voor nodig hebt.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ik heb ondertussen een progje van ulead gedownload, ook daar gebeurt vanalles, alleen niet wat ik wil. Kosten € 270,-. Ook via zdnet en download com heb ik goed gewaardeerde programma's opgehaald. Ik denk datik me maar eens een dag opsluit en net zolang probeer tot het lukt.. Bedankt voor jullie meedemken tot nu toe.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...