Ga naar inhoud

Films op DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb wat films opgenomen vanaf tv op de harde schijf. Op mijn dell PC zat een brand programma bijgeleverd, maar dat herkent de films niet. Ik heb het ook geprobeerd met PowerDVD, Nero. Bij Nerokreeg ik een melding dat de film te lang was, maar vervolgens lukt inkorten niet. Ik wilde er de reclame uithalen, maar er verdwenen steeds de verkeerde stukken. Wie weet wat ik het beste kan doen. Ik heb met opneme'/branden geen enkele ervaring
Link naar reactie
Beste mensen, Mijn probleem is nog steeds niet opgelost. Nog een keer: Ik neem films op vanaf tv met een pinnacle tv kaart. In een videobewerkingsprogramma probeer ik de reclame blokken uit de film te halen. Ik heb inmiddels vele, vele tips gevolgd, maar vrijwel elke keer krijg ik de melding dat de bestandsnaam of format niet herkend of verwerkt kan worden. Het programma wat pinnacle meeleverde heet pctv. In de meeste bewerkingsprogramma's staat dat het een powerdvd file is, soms staat er een mpeg file. Alles wat jullie tot nu hebben aangeraden heb ik gedaan zonder resultaat. Ik heb tot nu toe 8 bewerkingsprogramma's geprobeerd. Heeft er iemand nog goede tips?
Link naar reactie
Het feit dat er aangegeven wordt dat het een powerdvd-file is, geeft alleen maar aan dat jij powerdvd hebt en dat een bepaald bestandsformaat (avi, mpg???) gekoppeld is aan powerdvd. Het geheel van wat jij wilt valt of staat met goede codecs, om hier "even" uit de doeken te doen wat alle mogelijkheden zijn kost teveel tijd en ook mijn kennis hierin is beperkt. Lees eens wat tutorials op www.videohelp.com om jezelf wegwijs te maken in de videowereld, ik denk dat je daar veel meer aan hebt....
Link naar reactie
Je antwoord ligt in het maken van de films. Je hebt de films opgenomen op je pc van tv met een bepaald programma, dat programma(pctv?) heeft de films met een bepaalde codering opgeslagen. Als je kunt vertellen met welk programma en hoe je met dat programma de films hebt opgenomen dan is de volgende stap om uit te vogelen welke codering er is gebruikt. Mogelijk heb je zelf een kwaliteits instelling gemaakt of heb je gebruik gemaakt van de "standaart" instelling van het programma? Is de tv kaart een "gewone" tv kaart voor tv ontvangst van kabel of antenne? ---> of is het soms een tv kaart voor sateliet ontvangst?(dus aangesloten op een sat-schotel?) Wat is de extentie van de videobestanden? avi of mpg ?
Link naar reactie
Het is een pinnacle gewone tv kaart voor Kabel en antenne. Het meegeleverde programma heet PCTV Stereo. Er zitten voor zover ik kan zien geen extensies aan de filmnamen. Via de verkenner en eigenschappen kan ik ze niet vinden. Wel heb ik de afgelopen week wel 10 verschillende programma's gebruikt om te editen, een van die programmas zette er zelf de extensie mpg achter. Verder heb ik inmiddels begrepen dat er een soort speciale pinnacle codec bestaat, die heb ik via internet opgehaald, toen is het gelukt een filmpje zodanig te converteren dat een aantal editers de film wel accepteerde. Dat lukte echter maar een keer. Ik heb de codec opnieuw opgehaald maar dat helpt niet, de rest van de films wordt niet geaccepteerd. Ik heb ook de genoemde site en faq's geraadpleegd, los van de vaak gebruikte engelse taal, kan ik er toch niet veel mee.
Link naar reactie
Zet om te beginnen dan eerst maar eens de weergave van extenties aan, dan kun je in ieder geval om te beginnen de extentie van de bestanden zien. Dat doe je via configuratiescherm/mapopties/weergave en dan het vinkje weghalen bij :"bestandsextenties verbergen voor bekende bestandstypen" waarschijnlijk zal dan blijken dat het *.mpg bestanden zijn die uit pctv komen rollen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...