Ga naar inhoud

dvd films kijken


Aanbevolen berichten

ik heb een dvd brander gekocht! jaja, maar........ ik kan geen films afspelen. hij geeft dan de melding dat hij de overlay niet kan openen en dat ik het formaat moet instellen, maar ik kan het nergens vinden. het is een lg dvd-multi drive (gma-4020b) ik heb de hele bijgeleverde cd geinstalleerd. mijn pc : amd athlon 699 mhz, 256 mb intern, win xp pro. de dvd zit op secondary slave. mijn gewone brander op secondary master, hdd primary master en een zip op primary slave. wie o wie weet raad.
Link naar reactie
ik kan nog iets duidelijker zijn...... ik gebruik voor het afspelen van films: Intervideo win dvd 4. en de volledige foutmelding is: MAKEN VAN OVERLAY MISLUKT. VERKLEIN UW SCHERMRESOLUTIE OF KLEURDIEPTE EN PROBEER HET OPNIEUW. ik heb verschillende instellingen geprobeerd maar niets heeft resultaat :( :cry: :( wie kan mij helpen :( :roll: :cry:
Link naar reactie
[quote:9b0efe83d9="doper"]ja, dat staat ook in de foutmelding, maar wat moet ik nu doen? ik heb al verschillende instellingen geprobeerd zoals: 32 bit, 16 bit, 800x600, enz. maar dat is het niet.[/quote:9b0efe83d9] [color=darkred:9b0efe83d9]Probeer eens je DVD primary master of slave te maken en je DVD [u:9b0efe83d9]brander[/u:9b0efe83d9] secondary master of slave. [/color:9b0efe83d9][color=darkred:9b0efe83d9][/color:9b0efe83d9] :roll:
Link naar reactie
Dat is denk ik niet het probleem. Overlay niet kunnen maken betekent (simpel gezegd)dat de videokaart het gevraagde videobeeld niet op de desktop kan "projecteren" omdat (kennelijk) de desktop niet in de goede mode staat. Dat kan liggen omdat de desktop in een mode staat die de driver niet ondersteund in video-overlay zoals bv 32 bits kleuren of juist 24 bits kleuren maar ook de resolutie kan problemen geven. Het is daarbij niet een kwestie van lager=beter, het gaat meer om de mogelijkheden van de driver. Maar je zegt dat je dat al geprobeert hebt..... Overlay weergave is afhankelijk van DirectX(direct draw), de videokaart driver en de kaart-hardware. Kies zelf maar waar je denkt dat het aan ligt...... :wink: Als je videokaart driver up-to-date is en zo te horen directX ook dan wordt het een zoekplaatje want directX is weer afhankelijk van andere zaken zoals mobo-chipset drivers,DMA,busmastering enz enz. Het wordt dan zaak om stap voor stap alles na te lopen en evt te updaten. Verder zou je ook in de helpfile van je afspeelsoftware of videokaart kunnen kijken, wellicht is er een incompatabiliteit? het is waarschijnlijk iets simpels maar je kan hier aardig lang mee bezig zijn met het zoeken naar de oplossing :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...