Ga naar inhoud

Videorecorder met s-video


Aanbevolen berichten

Ik heb een videorecorder mbv een scart-plug (aan de vcr-kant) en een s-video/audio-plug aan de pc-kant op elkaar aangesloten. Als ik films afspeel zie ik de film op de PC echter alleen in zwart/wit. Het schijnt dat je een speciale s-video uitgang op je vcr moet hebben om beelden in kleur via de s-video ingang op je pc over te kunnen sturen.Kan iemand dat bevestigen of ben ik verkeerd geinformeerd? Geldt dit ook als je via je scartplug op de vcr en een zgn. compositeplug aan de pc-kant werkt? Of gaat dat weer anders? Welke videorecorder met s-video uitgang kan ik het beste nemen?
Link naar reactie
Je ziet het goed, als het met s-video niet gaat dan kan het altijd met composiet(gele tulpstekker), dat werkt altijd. S-video is een kwaliteits stap hoger dan composiet, bij s-video worden kleur en heldeheid informatie over twee gescheiden draden gestuurd zodat er minder storing onderling is, bij composiet gaat alles over 1 kabel. Een vcr moet s-video ondersteunen anders werkt het niet, door een s-video stekker via scart op de vcr aan te sluiten maak je er nog geen s-video van. Het zou ook nog kunnen liggen aan de kabel/stekker, zo heb ik zelf 2 s-videokabels, de ene werkt wel op mijn wintv kaart maar niet op een dc10+ en de andere kabel is vice versa....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...