Ga naar inhoud

Geripte DVD van harde schijf spelen met PoweDVD


Aanbevolen berichten

Ik heb volgens de handleiding op Computer Totaal een eerste poging gedaan een DVD te rippen met Smartripper 2.41. De geripte DVD heb ik opgeslagen op de harde schijf. Alle bestanden zijn meegekomen, dwz ook de .ifo en .vob. Als ik met Power DVD XP4.0 de DVD van harde schijf wil afspelen vraagt ie om een .ifo bestand. Als ik dit selecteer op mijn harde schijf en ik druk op play, begint ie te zeuren dat er geen schijf in drive D zit (mijn DVD drive). In het keuze menuutje blijft er ook een vinkje voor Drive D staan. Als ik de afzonderlijke .vob's selecteer via de afspeellijst spelen ze wel af en werkt Power DVD wel. Er staat dan geen vinkje meer voor Drive D maar voor de optie afspeellijst. Ligt het aan Power DVD of is er bij het rippen iets mis gegaan? Sjon
Link naar reactie
[quote:ce98111200="red1"]Je kunt een dvd niet zomaar kopieren naar harde schijf; die zijn hiertegen beveiligd. Je moet in PowerDVD de playlist openen, dan op de harde schijf naar de lokatie van de dvd bestanden browsen en die bestanden toevoegen aan de playlist.[/quote:ce98111200] Dat werkt inderdaad bij mij, maar ik kan dan bijvoorbeeld geen talen meer selecteren. Volgens de handleiding van PowerDVD moet ik ook rechtstreeks de copie kunnen lezen, mogelijk dat ik dat toch met een copie kan doen. Ik ga het eens proberen vanavond. Sjon
Link naar reactie
wel, ik heb al de nodige DVD films gekopieerd met Smartripper 2.41 en nog een aantal programma's. Je kan altijd het bestand eindigend op .m2v afspelen. Zowel voor converteren als na het converteren, met b.v. IfoEdit. Volgens mij heeft dit niets te maken met Power DVD. Binnenkort plaats ik een artikel (uitgebreid) hoe je een volledige DVD film kan kopieren op een DVD+R of DVD+RW, zonder verlies van Dolby Digital of DTS geluid. groet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...