Ga naar inhoud

Met een TV-out dvd's op de tv kijken


Aanbevolen berichten

uhm ik heb wel een verloopstekkertje van tulp naar s-video, maar dat is voor s-video in ik heb nu een verloopstukje van video link rechts oudio naar scart in. en dat past op mijn tv. maar hoe krijg ik nu van uit mijn computer video oudio uit elkaar om daar aan te sluiten?? en weet iemand toevallig wat voor software ik kan gebruiken????
Link naar reactie
Zo'n scart adaptor moet je hebben (deze is wel mono, ik kon geen ander plaatje vinden) [img:55b6ca93b0]http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/DA/DAB45E3C975FE20EE10000000A010251.JPG[/img:55b6ca93b0] Hiet gaat de av-kabel in. De ander kant van de AV-kabel gaat in het verloopstukje wat je bij de videokaart hebt gekregen.
Link naar reactie
okee ik heb een mooie site gevonden hoe ik dus een s-video scart in connector zelf kan maken. dat zocht ik dus. Er zijn natuurlijk vele soorten http://utopia.knoware.nl/users/eprebel/SoundAndVision/Engineering/SCART.html als ik nu de RGB (die ik dus nu heb) connector omzet naar de s-video connector dan zit ik nog steeds met het probleem dat ik video en oudio links rechts niet heb gesplitst. Kan ik dan zomaar de s-video tulp stekker in de video in op de scart video in doen? Bestaat er wel een verloop stukje van s-video naar tulp??
Link naar reactie
Ik denk dat je doordat je dat scart blokje gebruikt juist geen TV moet hebben die s-vhs ondersteunt. Als dit namelijk het geval is dan heb je een s-vhs ingang op je TV zitten en heb je dat scart blokje helemaal niet nodig. Ik heb thuis een TV waar aan de vookant een klepje zit met een s-vhs en in stereo geluid (tulpstekkertjes) en kan hier dus rechtstreeks die s-vhs kabel instoppen.
Link naar reactie
[quote:b325a9447a="robindeurloo"]je hebt die scart adaptors ook met een s-video aansluiting erop. [img:b325a9447a]http://www.tissink.nl/producten/p993_SCART-SCASVHSA.jpg[/img:b325a9447a] dan ben je volgens mij van het hele probleem met je tulpstekkers af[/quote:b325a9447a] Die scart adaptor gebruik ik ook. Ik heb de videokaart rechtstreeks met video verbonden op de scart adaptor (geel). En het geluid komt van de geluidskaart naar de rode en witte. Maar wat ook kan is de audio en video bundelen en omzetten in s-vhs en dan in de scart adaptor
Link naar reactie
[quote:ba04e97255="robindeurloo"]Ik denk dat je doordat je dat scart blokje gebruikt juist geen TV moet hebben die s-vhs ondersteunt. Als dit namelijk het geval is dan heb je een s-vhs ingang op je TV zitten en heb je dat scart blokje helemaal niet nodig. Ik heb thuis een TV waar aan de vookant een klepje zit met een s-vhs en in stereo geluid (tulpstekkertjes) en kan hier dus rechtstreeks die s-vhs kabel instoppen.[/quote:ba04e97255] me too, maar ik vindt het *mooier* om die kabels aan de achterkant te hebben dan aan de voor/zijkant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...