Ga naar inhoud

Kan AVI files niet verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik werk met WindowsXP en heb AVI films gedownload met Kazaa en mijn probleem is ik heb ze bekeken maar kan deze films niet meer verwijderen van de harde schijf. Dan krijg ik steeds de foutmelding: Kan deze Divx niet verwijderen. Het is door iemand anders of door een programma in gebruik. Sluit alle programma's die het bestand mogelijk in gebruik hebben. Heb ik geprobeert, zelf in safeboot kan ik die files niet verwijderen. Wat moet ik doen, en Wat is het. Hebben ze ingebroken in mijn computer. Dank bij voorbaat, voor elke reactie hierop
Link naar reactie
Dit probleem had ik ook heb toen het volgende gelezen op de site van sectie B: AVI bestanden en windows XP 08-08-2002 Door Sectie.B Ontwerp: Sectie.D Omschrijving probleem AVI-bestanden kunnen niet van naam veranderd worden en zelfs niet verwijderd of verplaatst worden op een pc met Windows XP. Als men dit probeert, krijgt men een windows-foutmelding: file is in use (bestand is in gebruik...) Eigenlijk betreft het hier een kleine bug in de windows explorer, meer bepaald met het bestand "shmedia.dll". Windows probeert namelijk een preview van avi-bestanden te maken en zal constant die bestanden proberen te lezen. Dit betekent dat deze bestandensteeds "in gebruik" zijn, alhoewel er voor de gebruiker zichtbaar niets met dat bestand gebeurt. En aan bestanden die onder XP in gebruik zijn, kan je niets veranderen. Er is gelukkig een eenvoudige oplossing. Oplossing ga naar de Start-knop kies "Uitvoeren..." (of "Run...") type "regedit" en druk op enter (u bevindt zich nu in het register!!) Verwijder de volgende registersleutel: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32 Let er goed op dat u niets anders wijzigt !! Sluit het Register af (menu Bestand - Afsluiten) herstart de pc het probleem met de avi's zou verdwenen moeten zijn Opmerking: het verwijderen van die register-sleutel heeft verder geen gevolgen
Link naar reactie
Hallo, heb dus hetzelfde probleem als Victor r, dus ben ik gaan kijken in het register maar daar vind ik dit bestand niet HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32 als ik dan ben gaan kijken onder HKEY_CURRENT_USER/SOFTWARE/Classes/ en daar vond ik clsid wel terug, maar dan stond er geen enkele juist cijfer bij zoals hierboven beschreven is hier iets meer mis bij mij of .... (weet ik veel wat er nog mis kan zijn) greetz schumi
Link naar reactie
Ik ken dat probleem, alleen verwijderen van zomaar een registersleutel... In 2000 en XP kan je in de verkenner een achtergrond als HTML kiezen (HyperTextMarkupLanguage) bij het selecteren van één file (en dat doe je bij het verwijderen) start windows een voorbeeld op (mplayer) en dan wordt dat bestand gebruikt en dus niet wisbaar. Truc 1: selecteer eerst een ander bestand, selecteer de avi en druk direct op delete en geef een enter. Is je systeem sneller dan jij lukt dat niet dan de volgende oplossing gaat naar de map waar je avi hebt staan klik in de verkenner op BEELD en dan DEZE MAP AANPASSEN kies dan een HTML (dit is standaard instelling voor XP meen ik) en kies vervolgens STANDAARD sjabloon, vink aan "ik wil deze sjabloon bewerken" druk op volgende, ergens in die HTML code staat het volgende : function IsMovieFile(ext) { var types = ",asf,avi,m1v,mov,mp2,mpa,mpe,mpeg,mpg,mpv2,qt,asx,"; var temp = ","+ext+","; return types.indexOf(temp) > -1; haal daar de [b:6c2c0095c8]avi, divx,[/b:6c2c0095c8] weg. Sla het bestand op sluit het en druk in de wizard op voltooien. Nu zal windows bestanden met deze extensie's niet meer als voorbeeld laten zien en kan je ze wissen. LET OP DIT GELDT ALLEEN VOOR DEZE MAP Wil je dat voor elke map ga dan naar MAPOPTIES, weergave, druk op ZOALS HUIDIGE MAP succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...