Ga naar inhoud

Miele Bovenlader, hoe loshalen Bediening


ca1

Aanbevolen berichten

Helaas is onze Miele wasmachine (Hydromatic W797, Bovenlader)defect. Na indrukken van de knop "deur open" ontgrendelde de bovendeksel goed, echter de kunststof binnenklep niet. Wel handmatig met de sluitknop op de klep, echter nu kwam er een zwaar motor gegrom uit de machine, terwijl de trommel stilstond. Hierna deed de machine niets meer en lampjes zijn uit. Met de noodbediening mbv schroevendraaier de klep ontgrendeld, zodat de was er nog uit kon. A) Wat veroorzaakte de storing? Waar zitten de eventuele zekeringen? B) Hoe krijg ik het bedieningspaneel boven op de machine los? De schroeven in de achterzijde zijn los, maar het paneel zit nog ergens in het midden vast. Ik kan niet ontdekken hoe het vast zit. De plastic plaat met symbolen onder de knoppen is opgesloten in een plastic frame en zonder schade niet los te trekken. Wie weet hoe het bedieningspaneel los is te krijgen, ongeveer zelfde als de W790? Bij voorbaat dank, Piet
Link naar reactie
Zekering: indien aanwezig op de elektronica module maar dan in de vorm van een print zekering van dacht 6,3A. Front: je moet hem iets kunnen schuiven als je de zijkant er af hebt. Mogelijk zit de klep vergrendeling van de binnen klep vast of is deze defect. Het grommen is vermoedelijk het proberen te draaien van de motor terwijl de trommel vergrendeld is in de "klep boven" stand.
Link naar reactie
Harry, bedankt voor je reactie! Inmiddel is probleem opgelost. Bedieningspaneel los gekregen door het naar BOVEN schuiven van de symbolenplaat. Geen zekering op de printplaat. Na het schoonmaken van het microcontact van het slot (weerstand was ~3, nu 0,1 ohm)van de bovendeksel en in-oliën van de 2 kabeltjes doet de machine het weer 100 % . De electronica ziet er nog uit als nieuw, geen corrosie etc. En dit was de 1ste storing in 21 jaar!. Eerlijkheidshalve weet ik niet of dit de fout was. Daarom zal ik bij een mogelijk volgende storing veiligheidshalve de 3 microschakelaars van de trommelpositionering vervangen. Ze zijn wel te zien, maar zeer moeilijk te bereiken/vervangen via het inspectieluik aan de linkerzijde. Piet Piet
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...